۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۱
شرایط اقتصادی کشور به نفع مردم تغییر خواهد کرد
رئیسی در جمع مردم اصفهان:

شرایط اقتصادی کشور به نفع مردم تغییر خواهد کرد

اصفهان - رئیس جمهور گفت: از مشکلات معیشتی مردم با خبر هستم اما با اقدامات دولت، صبر و همکاری مردم، پیگیری مسئولان و حضور همه فعالان اقتصادی به لطف خداوند شرایط به نفع مردم تغییر خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، سید ابراهیم رئیسی عصر پنج شنبه در جمع مردم اصفهان اظهار کرد: برای من توفیقی است که در جمع شما مردم اصفهان هستم و به همه خانواده معظم شهدا که صبور و شاکر هستند، خانواده ۲۳ هزار شهید استان اصفهان و ایثارگران عرض ادب و احترام دارم.

وی افزود: اصفهان مهد حکما از فلاسفه و نامدارانی است که برای جهان اسلام موجب فخر و مباهات هستند و شهدای عالیقدر از آنها مانند آیت الله دکتر بهشتی، اشرفی اصفهانی و سرداران رشید اسلام که نام آنها به عنوان مجاهد همواره در ذهن همه ملت ایران خواهد بود، همگی از این استان برخاسته‌اند.

رئیس جمهور با بیان اینکه بیداری منطقه یکی از آثار خون شهیدان بوده و نشان از آن است که امت اسلامی می‌خواهند مانند یک مسلمان زندگی کنند، تصریح کرد: ایران اسلامی علی رغم خواست دشمن و تهدیدهایی که می‌کند از همیشه قوی‌تر بوده و دستی برتر دارد.

وی ادامه داد: دشمنان ما با وجود حیله، پول و ساز و برگ نظامی از همیشه ضعیف‌تر بوده و دست برتر در عرصه‌های مختلف با مجاهدین است؛ برای همین مشاهده می‌شود که ابتکار عمل به دست مجاهدان فلسطینی در عمل و میدان است.

منطقه ما تحمل حضور آمریکایی‌ها را نخواهد داشت
رئیسی اضافه کرد: دشمن تلاش می‌کند تا در منطقه جای پا پیدا کند اما منطقه ما تحمل حضور آمریکایی‌ها را نخواهد داشت و به برکت خون شهدای گرانقدر، این امر هیچ گاه رخ نخواهد داد.

وی مهم‌ترین مولفه قوت و قدرت کشور را ایمان به خدا و تدین مردم دانست و اظهار کرد: برخورداری از علم و فناوری، بهره‌گیری از نیروی توانمند، ارزشمند و مسلح در کشور، داشتن رهبری بصیرت‌آفرین و با تدبیر که جامعه اسلامی را هدایت کرده و به موقع هشدار می‌دهد و جامعه‌ای که خود را موظف می‌داند به بشارت‌های او توجه کند، اکنون ظرفیت بالایی را در کشور به وجود آورده است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در کنار این موارد مشکلاتی نیز وجود دارد اما باید بدانیم هرگاه به نسخه انقلاب عمل کردیم نقطه موفقیت ما بوده و هر زمانی عده‌ای خواستند نسخه دیگران را تحمیل کنند، عرصه ناکامی ما شده است.

آینده روشن برای کشور در حوزه تولید دانش‌بنیان
وی با تاکید بر اینکه اگر اکنون جمهوری اسلامی پیشران است چون جوانان برومند و انقلابی با روحیه بالا نقش‌آفرینی کرده‌اند، گفت: اقداماتی که به دست جوانان برومند در حوزه تولید دانش‌بنیان انجام شده، نوید دهنده آینده روشن برای کشور است.

رئیسی با بیان اینکه باید اصلاحات اقتصادی بسیار زودتر در کشور انجام می‌شد، گفت: لازم است با مردم متدین ایران صحبت کرد و اگر چنین کنیم بهترین همراهی را خواهند داشت؛ ملت ایران در عرصه‌های مختلف اثبات کرده که طرفدار شعاد ما می‌توانیم هستند و مکتب شهید سلیمانی نیز بر همین امر تاکید می‌کند.

قطع دست رانتخواران و مفسدان یک ضرورت است
وی تاکید کرد: رشد اقتصادی، باز کردن مسیر برای فعالان اقتصادی و کارآفرینان، میدان دادن به جوانان، باز بودن دست بخش خصوصی، انضباط مالی در دولت، اداره کم‌هزینه و پربهره کشور و قطع دست رانتخواران و مفسدان یک ضرورت است و باید بسیار زودتر انجام می‌شد.

رئیس جمهور تصریح کرد: در اقتصاد عقب‌ماندگی داریم اما با عنایت خداوند و کمک مردم می‌توان این ضرورت‌ها و اصلاحات را با قوت دنبال کرد. من در درون مردم بوده و از شرایط آن‌ها مطلعم، از وضعیتی که دارند رنج می‌برم اما با اقدامات دولت، صبر و همراهی مردم، پیگیری مسئولان و دست‌اندرکاران و حضور فعالان اقتصادی و دلسوزان در کشور شرایط به نفع مردم رقم خواهد خورد.

هرکس مردم را ناامید کند در جهت راهبرد دشمن حرکت کرده است
وی گفت: با ظرفیت امروز کشور و نیروهای مستعد و دخایر مادی و معنوی آینده‌ای بسیار روشن و امیدوارکننده در انتظار است برای همین هرکس مردم را ناامید کند در جهت راهبرد دشمن حرکت کرده و هرکس امیدواری به کشور و نظام ایجاد کند، بداند یا نداند در راستای اهداف جمهوری اسلامی حرکت کرده است.

کد خبر: ۱۵۶٬۷۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha