۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۰
افزایش نرخ جفت ارز USD/CAD به ۱.۲۹۰۰ | آیا روند قیمت همچنان صعودی است؟
تحلیل بازار فارکس؛

افزایش نرخ جفت ارز USD/CAD به ۱.۲۹۰۰ | آیا روند قیمت همچنان صعودی است؟

با افزایش نرخ بهره بانکی توسط فدرال رزرو و تقویت دلار آمریکا، جفت ارز USD/CAD در محدوده نرخ ۱.۲۹۰۰ جایگاه برتری خود را حفظ کرده است.

به گزارش بازار، با افزایش نرخ بهره بانکی توسط فدرال رزرو و تقویت دلار آمریکا، جفت ارز USD/CAD در محدوده نرخ ۱.۲۹۰۰ جایگاه برتری خود را حفظ کرده است؛ چراکه گاوها همچنان به سرمایه گذاری بر روی جریان های کم ریسک بازار ادامه داده و بر روی تقویت ارزش دلار متمرکز شده اند.

در همین حال، کاهش ۲ درصدی قیمت نفت تگزاس غربی، در بحبوحه ریسک گریزی و افزایش بالقوه تولید نفت روسیه نیز تاثیر منفی بیشتری بر قیمت دلار کانادا گذاشته است. بنابراین، جفت ارز USD/CAD تاکنون از ضعف قیمت نفت نیز منتفع شده است. سرمایه گذاران همچنین مشتاقانه منتظر داده های آماری مربوط به بخش عمده فروشی کانادا برای گشودن موقعیت های معاملاتی جدید هستند.

از دیدگاه فنی کوتاه‌مدت، جفت USD/CAD برای صعود بیشتر آماده است؛ چراکه گاوها در نمودار چهار ساعته قیمت، حرکت صعودی این جفت را مشاهده می کنند که در یک شکست پایدار، بالای مقاومت خط روند نزولی در ۱.۲۹۴۷ تایید می‌شود.

افزایش نرخ جفت ارز USD/CAD به ۱.۲۹۰۰ | آیا روند قیمت همچنان صعودی است؟

در جریان انجام یک شکست صعودی، این جفت می‌تواند به سمت آزمایش مجدد منطقه عرضه روی ۱.۳۰۰۰ پیش برود، که در بالای آن سطح روانی ۱.۳۰۵۰ قرار داشته و در دسترس خواهد بود.

از سوی دیگر، با وجود اینکه شاخص قدرت نسبی ۱۴ روزه (RSI) در حال کاهش است؛ اما همچنان بسیار بالاتر از خط وسط قرار داشته و از حرکت صعودی ایجاد شده حمایت می کند.

با در نظر گرفتن پتانسیل صعودی قیمت، یک کراس اوور صعودی ۵۰ و ۱۰۰ میانگین متحرک ساده (SMA) که در روز چهارشنبه تایید شد، همچنان در صفحه نمودار قیمت باقی مانده است.

از سوی دیگر، SMA صعودی ۲۱ در ۱.۲۹۱۳ هرگونه عقب نشینی را محدود کرده و شکست به زیر آن، کف های جدیدی را به سمت حمایت خط روند صعودی در ۱.۲۸۸۲ ایجاد خواهد کرد.

بسته شدن شمعدان چهار ساعته در زیر دومی منجر به شکست الگو می شود و نزولی بیشتر به سمت SMA افقی ۲۰۰ در ۱.۲۷۹۶ را نشان می دهد.

کد خبر: ۱۵۶٬۷۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha