۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵
مقامات سیدنی: برای جلوگیری از خاموشی کم مصرف کنید| نیروگاهی قدیمی و ذغال سنگی کار دست سیدنی داد
مردم سیدنی گرفتار قطعی های بی برنامه شدند

مقامات سیدنی: برای جلوگیری از خاموشی کم مصرف کنید| نیروگاهی قدیمی و ذغال سنگی کار دست سیدنی داد

مقامات استرالیایی از شهروندان سیدنی خواسته اند برای جلوگیری از قطعی برقف کم مصرف کنند.

بازار؛ گروه آب و انرژی: یک روز پس از آن که استرالیا سیستم دسترسی فوری به بازار خود را به دلیل قطعی برنامه‌ریزی نشده در تاسیسات قدیمی زغال‌سنگ تعلیق کرد، از ساکنان سیدنی خواسته است تا حد امکان در ساعات بعدازظهر صرفه‌جویی کنند تا از خاموشی برق جلوگیری شود.

سازمان بازار انرژی استرالیا اعلام کرد که هنوز خیلی زود است که بگوییم بازار چه زمانی به فعالیت عادی خود باز خواهد گشت، و اضافه کرد: ذخایر برق در ایالت نیو ساوت ولز بهبود یافته است.

کریس بوون، وزیر تغییرات آب و هوا و انرژی از خانوارهای ایالتی خواست مصرف برق را بدون قربانی کردن نیازهای اولیه مانند گرمایش کاهش دهند. (استرالیا به دلیل قرار گرفتن در نیم کره جنوبی اکنون هوای سرد دارد)

او در یک کنفرانس خبری تلویزیونی در کانبرا گفت: ما مطمئن هستیم که می توان از خاموشی جلوگیری کرد.

وی افزود: «به شما حق انتخاب در مورد زمان روشن شدن دستگاه‌های خاص داده می‌شود اما آن‌ها را از ساعت ۶ تا ۸ (شب‌ها) روشن نکنید.

احتمال قطعی برق در این ساعات غروب به این دلیل است که تولید برق از نیروگاه های بادی و خورشیدی کاهش می یابد، در حالی که مردم در این ساعات از محل کار به خانه باز می گردند و وسایل برقی خود را روشن می کنند.

آخرین اقدام سختگیرانه استرالیا در مواجهه با بحران انرژی که در ماه می آغاز شده زیرا در حال حاضر بیش از یک چهارم تولید برق تولیدی با استفاده از زغال سنگ متوقف شده است.

کد خبر: ۱۵۶٬۷۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha