۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳
قوانین دریافت وامهای بانکی نباید درباره دارندگان «دامدار کارت» اعمال شود
وزیر جهاد کشاورزی:

قوانین دریافت وامهای بانکی نباید درباره دارندگان «دامدار کارت» اعمال شود

اصفهان - ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی گفت: قوانین رایج دریافت وام های بانکی به هیچ عنوان نباید در مورد تسهیلات دامدار کارت برای فعالان حوزه دامداری اعمال شود.

به گزارش خبرنگار بازار، سید جواد ساداتی نژاد پیش از ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه قیمت مواد غذایی هر روز در سراسر دنیا زبانه می کشد، اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی تمام تلاش خود را انجام می دهد که بعد از حذف ارز ترجیحی مشکلات دامداران و فعالین صنعت کشاورزی را مرتفع کند.

وی با بیان اینکه تامین کالاهای اساسی در دنیا کار ساده ای نیست، ابراز داشت: مواد غذایی و کالاهای اساسی در بسیاری از کشورهای دنیا سهمیه بندی شده است ولی در کشور ما فراوانی مواد غذایی در سراسر کشور وجود دارد.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی هم متولی مصرف کننده و هم تولید کننده است، خاطرنشان کرد: از سویی باید مراقب بود که قیمت ها بالا نرود و از سویی دیگر باید مراقب بود که تولیدکننده در ادامه مسیر خود پایدار باشد و از این لحاظ شرایط متفاوتی را داریم.

وی با اشاره به اینکه حذف ارز ترجیحی در کوتاه مدت مشکلاتی را برای مردم خواهد داشت و آنها را به سختی می اندازد، گفت: ولی باید مردم این موضوع را بدانند که در صورت ادامه کار ارز ترجیحی کشور دچار یک تورم به شدت بالا می شد.

حذف ارز ترجیحی در دراز مدت به نفع مردم است
ساداتی نژاد با اشاره به اینکه در دراز مدت حذف ارز ترجیحی به نفع مردم است، افزود: تولیدکنندگان ما غیرتمندانه در بسیاری از موارد در کف تولید مشغول کار و به معنای واقعی جهاد هستند.

وی با اشاره به اینکه شرایط کنونی سخت و در یک پیچ تاریخی قرار داریم، تاکید کرد: برای حمایت از تولید وزارت جهاد کشاورزی مازاد محصولات تولیدکنندگان را خرید و سرمایه در گردش آنها را زیاد می کند.

افزایش سرمایه در گردش تولیدکنندگان
وزیر جهاد کشاورزی اعطای تسهیلات دامدار کارت را به منظور افزایش سرمایه در گردش تولیدکنندگان ضروری دانست و تاکید کرد: قوانین رایج بانکی برای اعطای تسهیلات هیچ ربطی به تسهیلات دامدار کارت ندارد و در صورت درخواست و مراجعه دامدار برای دریافت این تسهیلات، بانک کشاورزی موظف است تسهیلات را اعطا کند.

وی با اشاره به اینکه خرید تضمینی مرغ و تخم مرغ با قیمت مصوب را نیز ادامه می دهیم، خاطرنشان کرد: تولید در صنعت کشاورزی و دامداری باید استمرار داشته باشد و حمایت های موجود در راستای حمایت از تولید و تولیدکنندگان است.

کد خبر: ۱۵۶٬۷۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha