۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۲
عدم حمایت دولت از فعالان صنعت مبلمان| در قیاس با تولیدات ترک خیلی عقب هستیم
فیلم استان‌ها؛

عدم حمایت دولت از فعالان صنعت مبلمان| در قیاس با تولیدات ترک خیلی عقب هستیم

اردبیل - فعال صنعت سرویس چوب و مبلمان گفت: در طول چند سال گذشته همیشه از تولید داخلی صحبت شده در حالیکه هیچ حمایتی از سوی دولت نداشته ایم.

محمد خدادوست فعال صنعت سرویس چوب در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه صنف ما به مثابه تمام صنوف با مشکلات عدیده ای روبه رو هستند گفت: کشور ما در حدود ۱۰ _ ۱۵ سال است که در شرایط تحریمی قرار دارد و در این مدت هم همیشه از تولید داخلی صحبت شده در حالیکه هیچ حمایتی از سوی دولت نداشته ایم.

وی اظهار کرد: در این مدت ما مشکلات زیادی در تامین مواد اولیه داشتیم و داریم. طبیعتا کمبود مواد اولیه، گرانی محصول نهایی را به همراه خواهد داشت.

فعال صنعت سرویس چوب و مبلمان با اشاره به کیفیت محصولات خارجی در صنعت مبلمان اظهار کرد: کیفیت تولیدات خارجی به مراتب بهتر از تولید داخلی ماست و این قابل کتمان نیست.

خدادوست تصریح کرد: اگرچه در طول چند سال گذشته پیشرفت هایی در عرصه تولید مبلمان داشته ایم اما حق مردم ما تولیداتی به مراتب بهتر از این تولیدات فعلی است.

وی افزود: در بحث پارچه، چسب، رنگ و...، اگر مقایسه ای با تولیدات کشورهای آسیایی مثل مبلمان ترک داشته باشیم ۱۰ _ صفر عقب هستیم. در رابطه با کارهای کشورهای اروپایی نیز که اصلا تولیدات قابل قیاس نیست.

فعال صنعت سرویس چوب و مبلمان اظهار کرد: البته در این میان تولید کننده داخلی کم کاری نمی کند. تولید کننده باید مواد اولیه در دسترس داشته باشد که این هم مقدور نیست.

خدادوست افزود: اگر پیشرفت در کار می خواهیم باید بتوانیم برنامه ریزی ۴ یا ۵ ساله داشته باشیم. باید آزمون و خطا در کار داشته باشیم که بتوانیم بهترین کار را ارئه دهیم اما به دلیل گرانی و کمبود مواد اولیه این امر برای تولیدکنندگان داخلی مقدور نیست.

وی با بیان اینکه قیمت مواد اولیه در کشور بصورت ماهانه در حال تغییر است گفت: با این شرایط ما نمی توانیم برنامه ریزی داشته باشیم.

فعال صنعت سرویس چوب و مبلمان گفت: باید در بازار ثبات قیمت باشد تا تولید کننده بتواند ایده های متفاوتی که دارد را پیاده کند تا بهترین کار ارائه شود.

کد خبر: ۱۵۶٬۶۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حسن خدادادی IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      0 0
      کاملا حرفشون درست و منطقی بود وقتی حمایتی نیست نه میشه پیشرفت کرد نه اون جنسی که قابل مقایسه با کشورهای خارجی باشه رو تولید کرد