۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۲
کالاهای اساسی کشور  تامین شده است|ضرورت اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها
وزیر جهاد کشاورزی:

کالاهای اساسی کشور تامین شده است|ضرورت اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها

اصفهان- ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی گفت: شرایط تامین کالاهای اساسی در کشور مطلوب است و هیچ کمبودی در این زمینه نداریم.

به گزارش خبرنگار بازار سیدجواد ساداتی نژاد عصر چهارشنبه در حاشیه سفر به کاشان در جلسه شورای اداری این شهرستان با اشاره به اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها اظهار داشت: اجرای این طرح یک ضرورت برای کشور بود.

وی با بیان اینکه کمک و همدلی مردم در اجرای این طرح بسیار مهم و کارگشا است، ابراز داشت: خوشبختانه با همکاری دستگاه های ذی ربط و همچنین مردم این طرح به خوبی در کشور در حال پیاده سازی است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین دغدغه های موجود تامین کالاهای اساسی است، تصریح کرد: خوشبختانه در شرایط کنونی شرایط کشور از این نظر مطلوب است و هیچ کمبودی در این زمینه نداریم.

مشکلات تامین کالاهای اساسی در جهان
وی با بیان اینکه با اتفاقات رخ داده در سطح جهان و به خصوص جنگ روسیه و اوکراین بسیاری از کشورهای جهان برای تامین کالاهای اساسی به مشکل بر خورده اند، گفت: این اتفاق باعث شده است که تصمیمات سیاستمداران نیز مطابق با شرایط کنونی تغییر کند.

ساداتی نژاد با اشاره به اینکه پیش بینی می شد که امسال بیش از ۲۰ میلیارد دلار برای تامین کالاهای اساسی ارز مورد نیاز باشد، افزود: با این وجود مجلس به این منظور بیش از ۹ میلیارد دلار ارز پیش بینی کرده بود.

بالا رفتن تورم در صورت ادامه تخصیص ارز ترجیحی
وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت مواد غذایی در جهان بسیار سریع بوده است، تاکید کرد: در صورتی که در کشور شرایطی همانند قبل از طرح مردمی سازی یارانه ها را داشتیم ممکن بود شاهد یک تورم وحشتناک باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه اجرای این طرح هم به نفع مردم و هم تولیدکنندگان است، تاکید کرد: امیدواریم با همدلی و یکدلی اقشار مختلف جامعه شاهد شرایطی مطلوب برای امنیت غذایی مردم باشیم.

کد خبر: ۱۵۶٬۶۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha