۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹
آغاز به کار خط تولید اتانول در پژوهشگاه شیمی
با حضور وزیر و جمعی از مدیران وزارت علوم انجام شد

آغاز به کار خط تولید اتانول در پژوهشگاه شیمی

خط تولید اتانول با حضور وزیر علوم، جمعی از مدیران این وزارت خانه و اعضای هیئت علمی پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران آغاز به کار کرد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، در مراسم آغاز به کار خط تولید اتانول دکتر امیدخواه رئیس پژوهشگاه شیمی گفت: پیرو مصوبات کمیته پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس این پژوهشگاه با توجه به شرایط حساس کنونی کشور و کمبود مواد ضد عفونی کننده در بازار، محققان پژوهشگاه شیمی با عزمی راسخ در جهت تولید الکل اتلیک یا اتانول که ماده اولیه تهیه مواد ضد عفونی کننده برپایه الکلی است موفق به تولید اتانول با خلوص ۹۰ درجه براساس فرمولاسیون پیشنهادی آزمون بهداشتی جهانی شدند.

وی گفت: محققان این پژوهشگاه در سال جهش تولید و در راستای تحقق سخنان مقام معظم رهبری با استفاده از امکانات موجود در پژوهشگاه در کمتر از ۱۴ روز موفق به تولید اتانول از روش تخمیر شدند.

دکتر امیدخواه افزود: فرآیند تخمیر برای تولید اتانول مدت زمانی حدود ۸ تا ۱۴ روز زمان نیاز دارد که برای نخستین بار در ایران توسط محققان پژوهشگاه شیمی این فرآیند در سریعترین زمان و به کمتر از ۲۴ ساعت کاهش پیدا کرده است.

وی گفت: اکنون با استفاده از این فناوری تولید اتانول به حداقل زمان و بیشترین بازده به تولید هزار لیتر در روز منجر شده است که این ظرفیت قابل افزایش تا ۳ هزار لیتر در روز است.

رئیس پژوهشگاه شیمی افزود: با توجه به وجود دستگاه های پیشرفته در مجموعه آزمایشگاهی پژوهشگان فرآیند تولید در سه مرحله کنترل کیفیت مواد اولیه، کنترل در حین انجام تولید و کنترل کیفیت محصول نهایی را نیز انجام می شود.

وی گفت: مراسم آزمایشگاهی برای تولید اتانول با خلوص بالای ۹۹ درجه برای کاربردهای مورد نیاز صنایع دارویی، پزشکی و آنالیز دستگاهی نیز در این پژوهشگاه انجام شده است.

دکتر امیدخواه افزود: محققان این پژوهشگاه در تولید مواد ضد عفونی کننده پایه آبی نیز گام های مؤثری برداشتند که در آینده نزدیک با همکاری سازمان های مربوطه این مواد به بازار عرضه خواهد شد.

کد خبر: ۱۵٬۶۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha