۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴
احیای هنر حصیربافی گلستان | مبلمان و جهیزیه از حصیر تولید می شود
هنرمند گلستانی خبرداد؛

احیای هنر حصیربافی گلستان | مبلمان و جهیزیه از حصیر تولید می شود

کردکوی- صادق پور، هنرمند گلستانی از احیای هنر حصیربافی در استان خبرداد و گفت: با استفاده کاربردی از هنر حصیربافی در تولید مبلمان و جهیزیه عروس، این هنر منسوخ شده را در سبد خانوار جای دادیم.

صنم صادق پور در گفتگو با خبرنگار بازار از احیای هنر حصیربافی در استان خبرداد و اظهار کرد: با استفاده کاربردی از هنر حصیربافی در تولید مبلمان و جهیزیه عروس، این هنر منسوخ شده را در سبد خانوار جای دادیم.

این هنرمند گلستانی ادامه داد: با توجه به علاقمندی به الیاف طبیعی و میراث فرهنگی به ویژه اینکه پدرم پیشکسوت این هنر بود با همکاری خانواده، این هنر منسوخ شده را احیا کردم .

وی با بیان اینکه این هنر سال ۹۶ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید، افزود: سال ۹۷ مدرک بین‌المللی شورای جهانی حصیربافی را از صنایع دستی آسیا و اقیانوسیه دریافت کردم و در کنار آن کارت هوشمند مربیگری را از استان گیلان به دست آوردم و همچنین چند دوره کارآفرین برتر و جوان برتر استان انتخاب شدم.

وی با اشاره به اینکه در همان سال ها نخستین مرکز حصیربافی را در روستای مهتر کلاته کردکوی راه اندازی کردم، خاطرنشان کرد: درحال حاضر این مرکز صنایع دستی حصیربافی در روستا منجر به اشتغالزایی ۱۰ نفر از اهالی شده است.

این هنرمند گلستانی با اشاره به اینکه هنر حصیربافی ۵۰ سال در گلستان منسوخ شده بود، افزود: متاسفانه با توجه به محصولاتی که به عنوان جایگزین کالاهای حصیری وارد کشور شده بود این هنر در گلستان از بین رفته بود و زمانی که خریدار کمتر شد، علاقه هنرمندان نیز برای تولید این محصولات کاهش یافت.

صادق پور ادامه داد: بعد از احیا و تولید این هنرهای منسوخ با حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی توانستم غرفه دار برتر شویم.

وی یادآور شد: همچنین با خلاقیت و نوآوری، برای محصولات خود خدمات پس از فروش قرار دادیم تا بتوانیم انگیزه برای خرید این محصولات را افزایش دهیم.

این هنرمند گلستانی با بیان اینکه امروز صنایع دستی را به عنوان یک خرید اصلی در سبد خانوارها جای دادیم، تصریح کرد: در خصوص مبلمان حصیری و خرید جهیزیه عروس و بسیاری از مسائل کاربردی دیگر وارد شدیم اما با توجه به وضعیت معیشت مردم سعی کردیم همواره محصولی تولید کنیم که کاملاً تولیدی و کاربردی باشد.

کد خبر: ۱۵۶٬۴۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha