۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
 ۱۰ هزار فرصت شغلی جدید در خراسان جنوبی ایجاد می شود
به همت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره)؛

۱۰ هزار فرصت شغلی جدید در خراسان جنوبی ایجاد می شود

بیرجند- استاندار خراسان جنوبی از اعلام آمادگی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) برای ایجاد ۱۰ هزار شغل جدید در استان خبر داد.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، جواد قناعت در دیدار با نوروزی سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره)، افزایش سرمایه گذار های این نهاد را در استان خواستار شد.

وی در این دیدار با اشاره به ظرفیت های کشاورزی خراسان جنوبی و تولید چند محصول استراتژیک با ارزش افزوده زیاد، گفت: سرمایه گذاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در این زمینه علاوه بر سود آوری برای این نهاد، به توسعه خراسان جنوبی نیز کمک خواهد کرد و ایجاد صنایع فرآوری و تکمیل زنجیره ارزش محصولات کشاورزی از جمله پیشنهادات ارائه شده به ستاد اجرایی فرمان امام(ره) است.

استاندار خراسان جنوبی با تشکر از اقدامات مؤثر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در حوزه محرومیت زدایی و توانمند سازی اقتصادی و مباحث اجتماعی و مردمی و همچنین در زمینه اجرای طرح هاب شتر، اظهار کرد: اجرای طرح هاب شتر و برنامه ریزی برای تکمیل زنجیره ارزش در این حوزه با ایجاد صنایع وابسته، کمک بسیار مؤثری برای رفع محرومیت از نهبندان، به عنوان شهرستان هدف این طرح است.

قناعت تصریح کرد: با توجه به پتانسیل های موجود، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) می تواند در زمینه محصولات کشاورزی شهرستان نهبندان نیز سرمایه گذاری کند و شرایط لازم برای ورود ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به حوزه معدن و ایجاد صنایع معدنی در استان نیز باید فراهم شود.

وی با اشاره به بحث و رایزنی درباره ظرفیت های خراسان جنوبی و چگونگی سرمایه گذاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در این زمینه، از اعلام آمادگی این نهاد برای ایجاد ۱۰ هزار فرصت شغلی خرد در راستای حمایت از طرح های کشاورزی استان خبرداد.

قناعت از آمادگی اجرای طرح ۱۰۰ هکتار مزرعه – ویلا با مدیریت یکپارچه را از دیگر برنامه های پیشنهادی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای استان اعلام کرد که درصورت همراهی سازمان جهاد کشاورزی برای هزار نفر در سطح خراسان جنوبی عملیاتی می شود.

به گفته وی ایجاد شرکت کشت و صنعت به مساحت ۳۰۰ هکتار برای پرورش و تکثیر محصولات زراعی و باغی و نیز کاشت و اصلاح نژاد زعفران، اجرای طرح فرآوری زرشک و تکمیل زنجیره ارزش غذایی این محصول، مشابه آن چه در هاب شتر اجرایی شد را از جمله اقداماتی دانست که توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان عملیاتی خواهد شد.

وی تصریح کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای سرمایه گذاری در زمینه بهره برداری از ذخایر مس و فولاد استان هم قول همکاری داد.

سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) هم در این دیدار با تأکید بر لزوم سرعت بخشیدن به روند انعقاد تفاهم نامه استان بدون بیکار در خراسان جنوبی، توجه به گلوگاه های زنجیره ارزش استان، ارائه تسهیلات خرد روستایی، سرمایه گذاری در صنایع مادر در راستای تکمیل زنجیره رسته های مزیت دار مناطق کم برخوردار به منظور اجرایی شدن مصوبات کمیته فی ما بین در مدت دو ماه و افتتاح پروژه های تکمیلی هاب شتر در مرداد ماه را یاد آور شد.

در این دیدار که تعدادی از مدیران استان هم حضور داشتند، از اقدامات مؤثر مدیر کل جوان و انقلابی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان و تعامل خوب وی با دستگاه های اجرایی تقدیر و تشکر و مقرر شد دو تیم کارشناسی حوزه معدن و کشاورزی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با محوریت معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، همه پتانسیل های اقتصادی استان را از نزدیک رصد و پایش کنند تا ظرف مدت دو ماه آینده، نتایج نهایی برای حضور و آغاز فعالیت های جدید این نهاد در خراسان جنوبی اعلام شود.

کد خبر: ۱۵۶٬۴۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha