۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۶
انتقال منابع ارز ترجیحی دارو منوط به تصمیم دولت است
رئیس سازمان غذا و دارو:

انتقال منابع ارز ترجیحی دارو منوط به تصمیم دولت است

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: درصد بالایی از راه برای انتقال منابع ارز ترجیحی دارو­رفته شده، اما این اصلاحات منوط به تصمیم دولت و شخص رئیس جمهور است.

به گزارش بازار، بهرام دارایی، معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارودر برنامه میز اقتصاد گفت: سال گذشته برای بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ در خصوص دارو کارهای زیادی انجام گرفت.

وی در ادامه افزود: دارو برای کشور و دولت مهم و حساسیت روی آن زیاد است، از این رو هم برای مردم و هم برای صنایع ما که ۹۸ درصد نیاز دارویی کشور تولید می‌کنند، به نوعی دل نگرانی است.

دارایی تصریح کرد: داروسازان ما بین ۲۰ کشور دنیا قرار دارند که می‌توانند داروی خودشان را تامین کنند، اما این زیرساخت‌ها و داشته‌ها به همین راحتی به دست نمی‌آید و هم با نگاه حمایتی از تولید و هم با حمایت از مردم باید این دو تا مقوله را با هم پیش ببریم.

وی تاکید کرد: در زمستان ۱۴۰۰ برنامه ریزی‌هایی انجام گرفت تا یک طرح پایلوت را در آخر سال اجرا کنیم، در هر صورت مجلس در انتهای سال بودجه را مصوب کرد.

دارایی ادامه داد: در این مقوله خاص غذا و دارو راهبر است مدیریت ستاد اصلاحات یارانه در حوزه دارو با سازمان غذا و داروست، زیر نظر معاون رئیس جمهور و وزیر بهداشت که این کار انجام می‌شود.

دارایی در پاسخ به اینکه آیا سازمان غذا و دارو آمادگی اجرای طرح حذف یارانه دارو را دارد، گفت: مراحل زمانبندی شده و وظایف مشخص است، به طور مثال در خصوص سامان دهی اتباع وظیفه به خود وزارت کشور محول شده است.

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه حدود ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از مردم ما که بیمه نداشتند، به شکل رایگان بیمه شدند، ادامه داد: درصد بالایی از راه رفته شده، اما این اصلاحات منوط به تصمیم دولت و شخص رئیس جمهور است، هر وقت که اقتضا کنند این اتفاق می‌افتد که در سبد خانوار مردم و پرداختی از جیب مردم بابت دارو اتفاق خاصی نیفتد.

کد خبر: ۱۵۶٬۳۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha