۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۰
 شهرک صنعتی دارویی در فارس ایجاد می شود
معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

شهرک صنعتی دارویی در فارس ایجاد می شود

شیراز- معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از اختصاص ۲۰۰ هکتار برای ایجاد شهرک صنعتی دارویی در فارس خبرداد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، محمد جواد راعی پیش از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: یکی از اقداماتی که در راستای ایجاد شهرک دارویی در فارس صورت گرفته موضوع تأمین زیرساخت‌های لازم برای این شهرک صنعتی است.

وی ادامه داد: در این راستا زمین شهرک صنعتی دارویی در فارس به متراژ ٢٠٠ هکتار در نظر گرفته شده که این میزان امکان افزایش تا ۴٠٠ هکتار را نیز دارد.

به گفته این مقام مسئول با توجه به زیرساختی که در این شهرک در نظر گرفته شده است این امکان وجود دارد که نسبت به توسعه گیاهان دارویی در شهرک صنعتی دارویی شیراز اقدام شود. لازم به ذکر است که این شهرک در منطقه بیضا از توابع شهرستان شیراز احداث خواهد شد.

راعی تاکید کرد: با توجه به اهتمام دولت در راستای جلوگیری از قاچاق کالاهای سلامت محور و ۴ سطح دیگر از کالاهای اساسی اقدامات لازم در این راستا صورت گرفته و دانشگاه علوم پزشکی نیز در حوزه قاچاق کالاهای سلامت محور حضور پر رنگی داشته است.

وی ادامه داد: دارو، تجهیزات پزشکی و مکمل‌ها عناوینی هستند که دانشگاه علوم پزشکی در راستای جلوگیری از قاچاق آنان اقدامات لازم را انجام داده و با حضور در مناطق مختلف شهری نظیر انوری، و صورتگر نسبت به مقابله با قاچاق تجهیزات پزشکی اقدام کرده است.

راعی متذکر شد: طی شش ماه گذشته در استان فارس بالغ بر ۶۵ میلیارد تومان کالای قاچاق شناسایی و نسبت به معدوم سازی آن اقدام شد.

وی ادامه داد: بسیاری از واحدهای که در خیابان انوری اقدام به عرضه کالاهای دارویی کرده‌اند تنها ٧ روز برای تعیین تکلیف وضعیت آنان فرصت گذاشته شده و پس از این مدت نسبت به برخوردهای قانونی با آنان اقدام می‌شود.

کد خبر: ۱۵۶٬۳۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha