۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۷
معرفی ظرفیت‌های درمانی بیمارستان‌های دولتی و خصوصی همدان به فعالان گردشگری سلیمانیه
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

معرفی ظرفیت‌های درمانی بیمارستان‌های دولتی و خصوصی همدان به فعالان گردشگری سلیمانیه

همدان - خاکسار، معاون گردشگری همدان گفت: ظرفیت‌های درمانی بیمارستان‌ها و کلینیک‌های دولتی و خصوصی همدان به فعالان گردشگری استان سلیمانیه عراق معرفی می شود.

علی خاکسار در گفتگو با خبرنگار بازار افزود: قابلیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری بسیاری در استان همدان برای جذب توریسم وجود دارد و با توجه به این ظرفیت‌ها می‌توان شکل‌های مختلف گردشگری را در استان فعال کرد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان افزود: فعال شدن گردشگری سلامت نقش به‌سزایی در اشتغالزایی داشته و زمینه‌ساز توسعه پایدار خواهد بود.

وی زمینه‌های مشترک فرهنگی و اجتماعی بین همدان و سلیمانیه را سبب ارتباط بیشتر این دو استان دانست و اظهار کرد: گردشگری استان همدان با توجه به قابلیت‌ها، پیشینه تاریخی و جاذبه‌های طبیعی، توریستی دامنه بسیار وسیعی دارد و می‌تواند با ایجاد مشاغل مختلف که در ارتباط با صنعت توریسم به رونق بیشتر اقتصادی استان کمک کند.

خاکسار بیان کرد: یکی از زمینه‌های گردشگری نوین، گردشگری سلامت است و توریستی که محل اقامت خود را به قصد دریافت خدمات درمانی ترک کند و سفر او در ارتباط با مسائل درمانی وبهداشتی باشد، گردشگر حوزه سلامت می‌نامند.

وی ادامه داد: استان همدان با بهره‌مندی از پزشکان مجرب و فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم در حوزه بهداشت و درمان، ظرفیت پذیرش سالانه هزاران گردشگر سلامت را دارد.

وی گفت: امروزه با توجه به گسترش بیماری‌های مختلف سفر به قصد درمان بیش از گذشته مورد توجه مردم است و کشور ما نیز در به عنوان هدف برای بسیاری از این گردشگران شناخته شده است.

خاکسار افزود: برای آشنایی بیشتر با ظرفیت‌های گردشگری سلامت همدان در روزهای اخیر میزبان فعالان گردشگری استان سلیمانیه عراق بود که در این سفر علاوه بر بازدید از امکان تاریخی و گردشگری استان همدان، مهمانان از پنج بیمارستان و کلینیک دولتی و خصوصی بازدید کردند و با امکانات و خدمات این مراکز از نزدیک آشنا شدند.

وی هم‌چنین به برگزاری دو نشست تخصصی بین فعالان گردشگری استان همدان و استان سلیمانیه اشاره کرد و گفت: در این نشست‌ها راه‌های تعامل بیشتر بین فعالان گردشگری به‌ویژه آژانس‌های مسافرتی هر دو استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کد خبر: ۱۵۶٬۳۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha