۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲
استحصال ۲۰۰ کیلوگرم خاویار از یک مزرعه در استهبان
مدیر شیلات فارس خبرداد؛

استحصال ۲۰۰ کیلوگرم خاویار از یک مزرعه در استهبان

شیراز- مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی فارس از استحصال ۲۰۰ کیلوگرم خاویار از یک مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در استهبان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی فارس، علی فلاحی با بیان اینکه علاوه بر خاویار ۲ هزار و ۷۰۰ کیلوگرم گوشت ماهی نیز در این فرآیند بدست آمده، افزود: این محصولات شیلاتی از تعداد ۲۳۷ قطعه ماهی سیبری و چهار قطعه فیل ماهی پرورشی بدست آمده است.

وی با اشاره به مولد سازی چهار هزار قطعه از ماهیان خاویاری در این مزرعه اظهار کرد: پیش بینی می‌شود تا پایان هزار و ۷۰۰ قطعه ماهی خاویاری به مرحله استحصال برسد و به تولید بیش از هزار کیلوگرم خاویار از این مزرعه برسیم.

به گفته وی؛ ماهیان خاویاری پس از سه سال نگهداری برای تعیین جنسیت و تعیین مراحل اوولاسیون مورد آزمایش‌های سونوگرافی قرار می‌گیرند.

فلاحی افزود: مزرعه پرورش ماهیان خاویاری استهبان یکی از مزارع موفق کشور است که ماهیان خاویاری از گونه‌های سیبری، فیل ماهی، چالباش، ازون برون و هیبرید زایا در آن پرورش داده می‌شود.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی فارس اضافه کرد: این استان با تولید ۱۵۰ تن گوشت ماهی خاویاری و ۸۵۰ کیلوگرم خاویار در سال ۱۴۰۰ از سه مرکز پرورش ماهیان خاویاری مقام اول در بین استان‌های غیر ساحلی را دارد.

کد خبر: ۱۵۶٬۲۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha