چشم‌انداز صعودی قیمت کاشی و سرامیک

چشم‌انداز صعودی قیمت کاشی و سرامیک

صنعت کاشی و سرامیک کشور دارای پتانسیل فراوانی است که در صورت حمایت جدی دولت و همچنین سرمایه‌گذاری‌های جدید می‌تواند رونق چشمگیری در تولید و صادرات داشته باشد.

به گزارش بازار، طبق طرح تدوین شده برای صنعت کاشی و سرامیک با افزایش ۵‌میلیون و ۷۰۰هزار مترمربعی برای رسیدن میزان تولید به ۴۵۰‌میلیون مترمربع موافقت شده است. براین اساس تولید کاشی و سرامیک از ۴۴۴‌میلیون و ۳۰۰‌هزار مترمربع در سال ۱۳۹۹ به تولید ۴۵۰‌میلیون مترمربع کاشی و سرامیک در پایان سال ۱۴۰۰ خواهد رسید.

صنعت کاشی و سرامیک در ایران به چند دلیل از صنایع ارزآور و سودآور کشور است که لازم است به آن توجه بیشتری داشته باشند. این چهار دلیل شامل وجود منابع معدنی ارزان و فراوان در کشور، دستمزد پایین نیروی کار نسبت به سایر کشورها، ارزان بودن منابع انرژی و حاشیه سود مناسب این صنعت است که از صنعت کاشی یک صنعت پتانسیل‌دار برای رشد و توسعه در بازارهای جهانی ساخته است.

سودسازی ۸۰۰‌میلیارد تومانی کاشی و سرامیک در یک‌ سال
صنعت کاشی و سرامیک در بازار سهام، حدود یک‌درصد از ارزش کل بازار سهام را به خود اختصاص داده است. صنعت کاشی و سرامیک در بازار سهام با ۶ شرکت و ارزش بازار ۱۰هزارمیلیارد تومانی حضور دارد. این صنعت در سال گذشته حدود ۷۹۱‌میلیارد تومان سود خالص تولید کرد و با حاشیه سود خالص ۳۰‌درصدی از جمله صنایعی است که با افزایش میزان تقاضا می‌تواند روند درآمدی و سودسازی خود را با شدت مناسبی افزایش دهد.

کد خبر: ۱۵۵٬۹۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha