۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۴
پروژه تغلیظ ویناس گامی مهم در کاهش مصرف آب صنایع نیشکر است
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی:

پروژه تغلیظ ویناس گامی مهم در کاهش مصرف آب صنایع نیشکر است

اهواز- مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: پروژه «تغلیظ ویناس» گامی مهم در کاهش مصرف آب به خصوص در شرایط خشکسالی برای صنایع نیشکر است.

به گزارش بازار به نقل از شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، عبدعلی ناصری اظهار کرد: باگاس و ملاس را دو پسماند ارزشمند نیشکر است که در تولید محصولات جدید با ارزش افزوده بالا استفاده می‌شود.

وی به پروژه تغلیظ ویناس نیشکر اشاره کرد و بیان داشت، آب موجود در ویناس نیشکر در طرح تغلیظ‌ استخراج و بازچرخانی می‌شود که این اقدام گامی مهم در کاهش مصرف آب است.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی صنعت نیشکر را شرکتی دانش‌بنیان به مقیاس بزرگ دانست که در زمینه‌های کشاورزی، صنعت و آبیاری به صورت مستمر فعالیت‌های گوناگونی دارد و تلاش‌های مستمری برای بهره‌وری نیشکر در همه بخش‌ها انجام داده است.

ناصری با بیان اینکه مالچ ویناس یک مالچ طبیعی برای تثبیت کانون‌های ریزگرد است، گفت: این مالچ، یک مالچ محیط زیستی بدون هیچ ماده شیمیایی است و با حفره‌هایی که در خاک ایجاد می‌کند باعث جذب آب و افزایش رشد گیاهان نیز می‌شود.

به گزارش بازار، پروژه تغلیظ ویناس یکی از ده‌ها طرح محیط زیستی صنعت توسعه نیشکر است. با افتتاح این طرح، گامی مهم در تحقق صنعت سبز برداشته شده و در عین حال اشتغال و تولیدِ دانش‌بنیان نیز محقق می‌شود.

کد خبر: ۱۵۵٬۹۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha