۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۸
«ریزدانگی» قطعات زمین قیمت تمام شده مسکن را افزایش می دهد
در گفتگو با بازار؛

«ریزدانگی» قطعات زمین قیمت تمام شده مسکن را افزایش می دهد

گرگان- فدوی، عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان گفت: ریزدانگی قطعات زمین با تحمیل هزینه های سربار، قیمت تمام شده هر مترمربع مسکن را افزایش می دهد.

هاشم فدوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: ریزدانگی قطعات زمین با تحمیل هزینه های سربار، قیمت تمام شده هر مترمربع مسکن را افزایش می دهد.

وی اضافه کرد: اراضی اختصاص یافته برای مجتمع های مسکونی در گرگان معمولاً ۲۵۰ متر است که این موضوع هزینه های زیادی را به سازندگان تحمیل می کند.

عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان افزود: اگر احداث مجتمع های مسکونی در اراضی حدود هزار متری اجرا شود بخش زیادی از هزینه ها کاهش و قیمت تمام شده هر مترمربع مسکن برای مصرف کننده کمتر خواهد بود.

وی با اشاره به افزایش روزافزون قیمت مسکن، گفت: عدم تعادل بین نیاز و عرضه مسکن از مهم ترین دلایل رشد واحدهای مسکونی در سال های اخیر است.

فدوی به توانمندی پیمانکاران گلستانی در اجرای پروژه های عمرانی هم اشاره کرد و گفت: در اجرای پروژه های فنی و مهندسی مهم ترین اصل تخصص شرکت های پیمانکار است و بومی بودن و یا نبودن پیمانکاران در گام بعدی قرار دارد.

این فعال صنعت ساختمان بیان کرد: کسی مخالف حضور پیمانکاران سمنانی یا مازندرانی در پروژه های گلستان نیست اما هنگامی در استان خودمان شرکت های پیمانکار متخصص و کاربلد است نیازی به سایرین نداریم.

کد خبر: ۱۵۵٬۸۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha