۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵
سقوط برنت به قرن گذشته میلادی!
سقوط سنگین قیمت نفت آمریکا موجب شد؛

سقوط برنت به قرن گذشته میلادی!

بر اساس تازه ترین گزارشات اویل پرایس، نفت خام برنت در روز چهارشنبه روند نزولی خود را به شکلی سرسام آور افزایش داد و به زیر ۱۶ دلار در هر بشکه سقوط کرد و به سطحی که طی ۲۰ سال مشاهده نشده، رسید.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از راشاتودی، بر اساس گزارشات اویل پرایس و رویترز ، نفت برنت در روز چهارشنبه با تجربه حداقل ۱۵.۹۸ دلار در هر بشکه سقوط کرد و بیش از ۲۴ درصد کاهش داشت.

با تداوم نگرانی‌ها پیرامون کاهش تقاضای جهانی و کمبود ظرفیت ذخیره‌سازی برای نفت خام، سقوط قیمت‌ها همچنان ادامه یافت و نفت برنت هم با سقوطی دیوانه وار مواجه شد.

این کاهش در حالی رخ داد که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت WTI پس از تجربه روزی سیاه و غرق شدن در اوایل هفته ، به آرامی بازیابی می شود.

همچنین کاهش نفت برنت از سال ۱۹۹۹ تاکنون چنین رکود عمیقی نداشته است.

روز سه‌شنبه، قیمت نفت خام برنت به دنبال سقوط روز گذشته قیمت نفت خام امریکا با سقوط سهمگین ۲۸.۲۰ درصدی مواجه شد و با از دست دادن ۷.۲۱ دلار به ۱۸.۳۶ دلار کاهش یافت.

در معاملات امروز همچنین قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در ماه ژوئن به میزان شش درصد سقوط کرد و به ۱۰.۸۲ دلار و قیمت نفت آمریکا برای تحویل در ماه جولای هم به ۱۹ دلار رسید.

در حالی که اختلافات بین اعضای اوپک پلاس که موافقت خود را برای محدود کردن تولید به منظورتحریک قیمت ها در جهت صعود اعلام کرده اند ، حل شده است، بازار جهانی نفت در ماه های اخیر با توجه به محدودیت‌های سفرهای هوایی و اختلال در حمل و نقل در پی پاندمی کرونا و همچنین اختلافات عمده تولید نفت میان ریاض و مسکو ضربات بزرگی را متحمل شده و به پایین آمدن قیمت ها و تجربه نرخهای تاریخی کمک کرده است.

کد خبر: ۱۵٬۵۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha