۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۵
مهمترین اولویت دولت ایران مقاوم سازی اقتصاد است
وزیر اقتصاد:

مهمترین اولویت دولت ایران مقاوم سازی اقتصاد است

وزیر اقتصاد در چهل و هفتمین اجلاس سالانه بانک توسعه اسلامی IDB در مصر، تعامل با کشورهای اسلامی و مقاوم‌سازی اقتصاد ایران، اولویت سیاست‌های اقتصادی دولت ایران است.

به گزارش بازار، وزیر اقتصاد در چهل و هفتمین اجلاس سالانه بانک توسعه اسلامی IDB در مصر, خواستار محاسبه هرساله ‌, شاخص آسیب پذیری غذایی کشورهای اسلامی عضو این بانک شد.

خاندوزی وزیر اقتصاد که به منظور شرکت در چهل و هفتمین اجلاس سالانه بانک توسعه اسلامی هفته گذشته به مصر سفر کرده بود در سخنانی در این اجلاس با طرح این پرسش که سطح شاخص انعطاف پذیری کشورهای مسلمان در امنیت غذایی، کسری بودجه، تراز پرداخت‌ها و ... چقدر است؟ خاطرنشان کرد: باید بدانیم چقدر با کشورهای دیگر فاصله داریم.

خاندوزی گفت: پیشنهاد می‌کنم بانک توسعه اسلامی هر سال این شاخص آسیب پذیری را برای ۵۷ عضو و حوزه‌های مختلف محاسبه و مقایسه کند و بر اساس این شاخص‌ها کمک‌های مالی اختصاص دهد. خاندوزی همچنین در سخنان خود در مجمع عمومی این بانک نیز تصریح کرد: برنامه دولت ایران بر توجه به سیاست همسایگی بویژه تعامل با کشورهای اسلامی و همچنین تلاش برای مقاوم‌سازی اقتصاد ایران، که به ترتیب سیاست‌هایی «فرصتگرا و تهدید گریز» هستند، استوار است. وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت امنیت غذایی و وابستگی کشورهای اسلامی به واردات غلات و همچنین آثار و تبعات جنگ روسیه و اوکراین، پیشنهاد ما به بانک توسعه اسلامی آن است که پروژه‌های خودکفایی زراعی در کالاهای اساسی را در اولویت قرار دهد.

خاندوزی همچنین با توجه به توفیق جمهوری اسلامی ایران به عنوان صدرنشین کشور اسلامی در فناوری سلامت و واکسن کرونا و ظرفیت‌هایی بسیاری که در این زمینه وجود دارد از این بانک خواست تامین مالی پروژه‌های تکنولوژیک مرتبط با درمان بیماری‌ها را در دستور کار خود قرار دهد.

کد خبر: ۱۵۵٬۸۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha