۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۰
بهینه سازی ساختمان با هوشمندسازی| استفاده از تکنولوژی وقوع حوادث را کاهش می دهد
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

بهینه سازی ساختمان با هوشمندسازی| استفاده از تکنولوژی وقوع حوادث را کاهش می دهد

گرگان- زینعلی، عضو هیئت مدیره و خزانه دار شرکت انبوه سازان گلستان گفت: استفاده از تکنولوژی نوین در ساختمان ها به کاهش هزینه ها و افزایش سرعت ساخت و ساز کمک کرده و ساختمان را ایمن تر می کند.

امین زینعلی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: استفاده از تکنولوژی نوین در ساختمان ها به کاهش هزینه ها و افزایش سرعت ساخت و ساز کمک بسیاری می کند.

عضو هیئت مدیره انجمن انبوه سازان گلستان افزود: لازمه ورود تکنولوژی های جدید به حوزه ساخت و ساز، آموزش برای استفاده ابزار و تجهیزات و همچنین آشنایی با این نوع تکنولوژی است.

وی ادامه داد: از جمله دلایلی که سازنده های گلستانی از تکنولوژی های نوین در ساخت و سازهای استفاده نمی کنند، عدم آشنایی آن ها با این فناوری ها است لذا باید آن را به طور دقیق معرفی کرد.

زینعلی ایجاد زیرساخت های لازم را یکی دیگر از الزامات ورود تکنولوژی عنوان کرد و افزود: ایجاد زیرساخت های لازم با کاهش بارگذاری ها در ابتدا می تواند، بخشی از هزینه ها را جبران کند و از همان ابتدا باید کار بهینه سازی را انجام داد، اگر اینگونه باشد مطمئنا موفقیت ها چندین برابر می شود و به کاهش هزینه ها کمک می کند.

وی اضافه کرد: همچنین ارگان هایی مانند فنی و حرفه ای می توانند با برگزاری کلاس های آموزشی برای نیروی های کار و استادکاران عرصه ساختمان، به فنی شدن آنها کمک کنند، مسلماً یکی از دلایل نگرانی سازنده ها از اجرای تکنولوژی جدید، نبود استادکاران و نیروی کار ماهر است.

عضو هیئت مدیره و خزانه دار انجمن انبوه سازان گلستان گفت: در این ارتباط تاکنون با فنی و حرفه ای تعامل و مذاکراتی انجام نشده ولی تلاش می کنیم تا بتوانیم با به وجود آوردن زیرساخت مناسب، فضای مناسبی را برای ورود تکنولوژی و نوآوری به صنعت ساختمان به وجود آوریم.

وی با اشاره به اینکه نظام مهندسی، قوانین و الزامات آن می تواند به ورود تکنولوژی به ساخت و ساز کمک کند، افزود: الزامات و قوانین باعث می شود تا به مرور زمان برخی از تکنولوژی ها در صنعت ساختمان اجرا شود و این کار منجر به احداث ساختمانی ایمن تر می شود.

زینعلی با توجه به افزایش حوادث ساختمانی در سطح کشور، ابراز کرد: بخشی از این حوادث به قیمت گذاری های نامناسب بخش مهندسی بر می گردد، یعنی اگر می خواهید خدمات واقعی از مهندس دریافت کنید، باید قیمت گذاری خدمات هم به طور واقعی انجام شود.

وی اضافه کرد: پایین بودن دستمزدها در برخی اوقات باعث می شود تا مهندس نتواند به وظیفه ۱۰۰ درصدی خود با توجه به تعدد ساختمان ها عمل کند و سرکشی و نظارت ها کمتر می شود.

عضو هیئت مدیره انجمن انبوه سازان گلستان گفت: در کنار مهندسان، ارگان های مرتبط مانند شهرداری و نظام مهندسی هم با توجه به اینکه ردیف بودجه ای برای آنها تعیین نشده، مسلما سرکشی لازم را نداشته و مجموع این مسائل منجر به این اتفاقات می شود.

کد خبر: ۱۵۵٬۸۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha