۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۵
خوش نشینی دیپلمات نشین ها روی رهن های میلیاردی؛ مالکان با انتشار عکس های واقعی در فضای مجازی مخالفند
«بازار» گزارش می دهد

خوش نشینی دیپلمات نشین ها روی رهن های میلیاردی؛ مالکان با انتشار عکس های واقعی در فضای مجازی مخالفند

در حالیکه فصل جابجایی ها و نقل و انتقالات بازار مسکن این روزها داغ و داغ تر می شود و برخی مستاجران توان اجاره های جدید را ندارند در برخی مناطق شمال شهر تهران اجاره نشین های میلیاردی عرض اندام می کنند.

بازار؛ گروه راه و مسکن: فصل داغ اجاره نشینی روز به روز داغ تر می شود و این روزها برخی املاکی های شمال شهر تهران چنان سرشان شلوغ است که به گفته خودشان چند ماه در انتظار این روزهای داغ و پر مشتری هستیم.

این روزها اگر سری به برخی املاکی های شمال شهر تهران بزنیم متوجه می شویم که برخی از املاکی ها با کمیسیون های دریافتی چه مبالغی را جا به جا می کنند. به عنوان مثال اگر یک املاکی معتبر یک واحد مسکونی که هزینه ودیعه آن یک میلیارد تومان با ماهانه ۸۵ میلیون تومان را به اجاره بدهد حتی اگر نیم درصد از طرفین معامله دریافت کند موفق خواهد شد کمیسیون چند ده میلیون تومانی را به جیب بزند. اگر چه هزینه کمیسیون هر معامله ای این روزها در سطح کشور از طرفین نیم درصد است اما برخی املاکی ها با جوش زدن معامله هایی که به نظر سخت و دشوار می رسد حق کمیسیون های خوبی از طرفینی که خوشحال از معامله هستند دریافت خواهد کرد.

این روزها حتی دریافت مالیات از خانه های لوکس نیز نتوانسته است قیمت اجاره این واحدها را کاهش دهد و برخی هلدینگ ها و املاکی ها تلاش دارند با تبلیغات فراوان همانند ملک های دیپلمات نشین متقاضیان و مشتریان را جذب خود کنند.

این تبلیغات به گونه ای رشد و گسترش پیدا کرده که مشتریان خاص تصور می کنند اگر در این ملک ها سکونت کنند گویا به آنها دیپلمات اطلاق شده است.

دیپلمات نشین های اجاره نشین با رهن های میلیاردی| مخالفت مالکان با انتشار عکس های واقعی در فضای مجازی

اما گزارش امروز ما موضوع کمیسیون املاکی ها نیست. بلکه موضوع گزارش ما هزینه های میلیاردی رهن و اجاره برخی واحدهای مسکونی در مناطق شمال شهر تهران است. هفته گذشته منطقه فرمانیه را مد نظر خود قرار دادیم و اتفاقا مورد استقبال برخی متقاضیان و مستاجران قرار گرفت.

محمد علی احمدی یکی از املاکی های منطقه نیاوران در گفتگو با خبرگزاری «بازار» می گوید: این روزها دادن اجاره مسکن در منطقه نیاوران سخت و دشوار شده است چرا که به قدری رقابت در میان املاکی ها افزایش یافته است که اگر چند دقیقه دیرتر از املاکی های دیگر بجنبید مشتری املاکی دیگری را انتخاب و کمیسیون از دست رفته است.

امسال رشد قیمت اجاره مسکن به مراتب از سال های گذشته بیشتر بوده است. اگر به دنبال دلیل رشد اجاره بها می گردید باید اذعان کنم که برخی مطالب و مسائل سیاسی و اقتصادی رخ داده در کشور باعث شده تا نرخ اجاره بها در تمام مناطق افزایش چشمگیری پیدا کند

او ادامه می دهد: امسال رشد قیمت اجاره مسکن به مراتب از سال های گذشته بیشتر بوده است. اگر به دنبال دلیل رشد اجاره بها می گردید باید اذعان کنم که برخی مطالب و مسائل سیاسی و اقتصادی رخ داده در کشور باعث شده تا نرخ اجاره بها در تمام مناطق افزایش چشمگیری پیدا کند.

او با بیان اینکه اگر به دنبال واحد مسکونی خاص و شیک می گردید باید بدانید که مشتریان این واحدهای مسکونی نیز خاص هستند گفت: با هزینه هایی که سازندگان این واحدهای مسکونی برای ساخت این واحدها می کنند معتقد هستند باید مستاجرانی در این واحدها سکونت کنند که بعد از اتمام زمان قرارداد نیاز به تعویض و تعمیر لوازم به کار رفته در واحد مسکونی نباشد.

دیپلمات نشین های اجاره نشین با رهن های میلیاردی| مخالفت مالکان با انتشار عکس های واقعی در فضای مجازی

اطاعتی یکی دیگر از املاکی هایی که به عنوان مشاور در یکی از هلدینگ های معتبر فعالیت می کند در پاسخ به این پرسش که چه کسانی واحدهای مسکونی که ودیعه آن یک میلیارد تومان با اجاره ماهانه ۸۰ میلیون تومان است را اجاره می کنند به خبرنگار بازار می گوید: قطعا این واحدهای مسکونی مشتریان خاص خود را دارد و اگر بخواهید بدانید چه کسانی این واحدها را اجاره می کنند باید اذعان کنم که اکثر این واحدهای مسکونی را بازاریها و تاجران پولدار که با سرمایه خود اقدام به تجارت می کنند اجاره می کنند.

مالکان با انتشار عکس های واقعی ملک در فضای مجازی و اپلیکیشن ها و سایت های خرید و فروش خودداری می کنند و البته حق هم دارند

او در پاسخ به این پرسش که به عنوان مثال در آگهی های صورت گرفته در برخی سایت ها و اپلیکیشن ها عکس هایی می بینیم که چندان هم نشان نمی دهد این واحدهای مسکونی گران و خاص باشند گفت: معمولا مالکان با انتشار عکس های واقعی ملک در فضای مجازی و اپلیکیشن ها و سایت های خرید و فروش خودداری می کنند و البته حق هم دارند. اما در خصوص این واحدهای مسکونی به عنوان مثال در خصوص واحد مسکونی ۳۴۰ متری که ودیعه آن یک میلیارد تومان با ماهانه ۷۰ میلیون تومان اجاره است باید عرض کنم که معمولا تماس گیرنده ها با این عنوان که عکس های ملک منتشر شده چندان هم خاص نیست به آنها عرض می کنیم که مالک با انتشار عکس و آگهی آن ملک با عکس واقعی مخالفت دارد.

معمولا هزینه و حق کمیسیون این واحدهای مسکونی را هلدینگ ها دریافت می کنند و طبق قانون نیم درصد از طرفین خواهد بود. یعنی به عبارتی ۱۵ روز اجاره از طرفین دریافت خواهد شد. اما معمولا کسانی که توانایی اجاره این گونه ملک ها را دارند چندان در خصوص حق کمیسیون و میزان آن اصراری ندارند

این مشاور املاک در پاسخ به این پرسش که معمولا حق کمیسیون این واحدهای مسکونی خاص نیز خاص و عجیب و غریب است؟ گفت: معمولا هزینه و حق کمیسیون این واحدهای مسکونی را هلدینگ ها دریافت می کنند و طبق قانون نیم درصد از طرفین خواهد بود. یعنی به عبارتی ۱۵ روز اجاره از طرفین دریافت خواهد شد. اما معمولا کسانی که توانایی اجاره این گونه ملک ها را دارند چندان در خصوص حق کمیسیون و میزان آن اصراری ندارند.

نکته ای که معمولا واحدهای مسکونی لاکچری دارند این است که شیرآلات و سنگ های مورد استفاده در این واحدهای مسکونی خارجی و اسپانیایی است

او ادامه داد: نکته ای که معمولا واحدهای مسکونی لاکچری دارند این است که شیرآلات و سنگ های مورد استفاده در این واحدهای مسکونی خارجی و اسپانیایی است. همچنین مستاجران معمولا در کنار سایر خدمات رفاهی اعتقاد عجیبی به نورگیری اتاق خواب ها و مستر بودن اتاق ها دارند. آنها معتقد هستند که داشتن خدمات رفاهی نباید چندان عجیب و خاص باشد. چرا که مشتریان خاص باید در محیطی خاص زندگی کنند.

امسال اجاره املاک لاکچری هم همانند سایر واحدهای مسکونی افزایش یافته است اما معمولا رشد قیمت این واحدهای مسکونی بیشتر به چشم می آید

سعید پورامینی یکی دیگر از املاکی های شمال شهر و در منطقه نیاوران در پاسخ به این پرسش که این روزها اجاره واحدهای مسکونی لاکچری افزایش چشمگیری یافته است و برخی از مالکان نیز از ترس مالیات بر خانه های لوکس تلاش می کنند چندان هم ملک آنها در تیررس نباشد، گفت: امسال اجاره املاک لاکچری هم همانند سایر واحدهای مسکونی افزایش یافته است اما معمولا رشد قیمت این واحدهای مسکونی بیشتر به چشم می آید.

وی افزود: اینکه مالکان از ترس دریافت مالیات از خانه های لوکس سعی می کنند کمتر در تیررس باشند را قبول ندارم. اما به هر حال تعیین ۱۰ میلیارد تومان برای املاک لاکچری موضوعی است که نمی تواند موجب کاهش هزینه اجاره ها شود، بلکه این موضوع مالکان را ترغیب می کند تا قیمت ها را افزایش دهند.

مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک در خصوص دریافت مالیات از خانه های لوکس معتقد است که مالیات بر خانه های لوکس به شرط اجرای درست سبب تعدیل سرمایه می‌شود و برای بازار مسکن بسیار مفید است. بنابراین او بر این عقیده است که احتمال دارد مالیات بر خانه‌های لوکس موجب افزایش قیمت در بازار مسکن شود.

بر اساس این گزارش، به نظر می رسد رهن و اجاره واحدهای مسکونی لاکچری حتی با دریافت مالیات نیز نمی تواند کاهشی شود. البته کاهش نیافتن و یا گران شدن این واحدهای مسکونی چندان نمی تواند بر بازار مسکن و خانه دار شدن اقشار ضعیف و متوسط تاثیرگذار باشد.

کد خبر: ۱۵۵٬۸۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha