۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۶
شاهرود رتبه ۵ کشوری را در میزان استخراج و تعداد معادن به خود اختصاص داده است
فرماندار شاهرود:

شاهرود رتبه ۵ کشوری را در میزان استخراج و تعداد معادن به خود اختصاص داده است

شاهرود – فرماندار شاهرود با اشاره به ظرفیت‌های این شهرستان در بخش صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری گفت: شاهرود رتبه پنجم کشوری را در میزان استخراج و تعداد معادن را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار بازار، نادر فخری بعدازظهر چهارشنبه در جلسه شورای اداری بخش بسطام به میزبانی بخشداری بسطام ضمن بیان اینکه توسعه و تقویت ظرفیت‌های صنعت، معدنی، کشاورزی و گردشگری در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: شاهرود در حوزه معادن ازلحاظ تعداد معادن و استخراج در رتبه پنجم کشور قرار دارد و این ظرفیت خوبی برای رونق صادرات و اقتصاد شهرستان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شاهرود در حوزه کشاورزی رتبه ۱۹ کشوری را به خود اختصاص داده است، افزود: ۱۵۰ اثر ملی گردشگری در شاهرود به ثبت رسیده که ۶۴ اثر تاریخی و ۱۲ اثر معنوی این شهرستان در کشور شناخته‌شده و به‌عنوان جاذبه گردشگری در این منطقه به گردشگران معرفی می‌شود.

فرماندار شاهرود با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از این ظرفیت خاطرنشان کرد: جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی ازجمله رویکردهای مهم دولت برای ایجاد توسعه پایدار است که با توجه به پتانسیل‌های قوی که در این شهرستان وجود دارد می‌توان نسبت به جذب سرمایه‌گذاران به بخش‌های گردشگری، کشاورزی، معدنی و صنعتی اقدام اساسی انجام داد.

فخری بابیان اینکه دولت از طرح‌های مهم اشتغال‌زایی در بخش‌های مختلف حمایت می‌کند، یادآور شد: زمینه برای ورود و فعالیت سرمایه‌گذاران در این منطقه فراهم‌شده است که با معرفی فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود برای سرمایه‌گذاری می‌توان گامی مؤثر در جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برداشت.

کد خبر: ۱٬۵۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha