۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۲:۵۴
شفافیت در معاملات، از مزیت‌های بورس کالا
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

شفافیت در معاملات، از مزیت‌های بورس کالا

کارشناس بازار سرمایه، مهم‌ترین مزیت خرید از بورس کالا را شفافیت در معاملات برشمرد و گفت: با این سازوکار، قیمت کشف شده کالاها، برآیندی از عرضه و تقاضا خواهد بود.

به گزارش بازار، وحید حسن پور مدیرعامل کارگزاری صبا تامین، افزود: استفاده از ابزارهای جدید، روش‌های نوین تامین مالی و گواهی سپرده کالایی از دیگر مزیت‌های معاملات در بورس کالا است که شرکت‌ها در بیرون از بازارهای کالایی قادر به دریافت این ابزارها نیستند.

کارشناس بازار سرمایه، با اشاره به اینکه شرکت‌های زیرمجموعه شستا علاوه بر فروش محصول‌ها در بورس کالا، اقدام به خرید از این بازار کرده اند، گفت: این شرکت‌ها به جهت شفافیت و الزام شستا مبنی بر شفافیت خرید و فروش شرکت ها، تمایل زیادی نسبت به خرید از بورس کالا دارند.

حسن پور، تصریح کرد: مجموعه‌های زیرمجموعه شستا در دوره منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۰، یک میلیون و ۳۳۰ هزار و ۹۵۸ تن انواع کالا و محصول از بورس کالا خریداری کردند که ارزش این معاملات نزدیک به ۱۶ هزار و ۵۸۸ میلیارد تومان بود.

وی همچنین با تاکید بر اینکه شستا در بحث خرید از بورس کالا پیشران بوده است، گفت: مهمترین همکاری و ارتباط شستا با بورس کالا، عرضه محصول سیمان بود که برای نخستین بار از سوی شرکت‌های زیرمجموعه شستا صورت گرفت.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: راه اندازی صندوق‌های کالایی، عرضه املاک و مشارکت در انتشار اوراق سلف موازی استاندارد با هدف تامین مالی صنایع، از جمله برنامه‌هایی است که در این مجموعه کارگزاری پیگیری می‌شود.

کد خبر: ۱۵۵٬۷۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha