۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳
خواسته تولیدکنندگان قابل پیش بینی بودن فضای اقتصادی کشور است
کارشناس مسائل اقتصاد:

خواسته تولیدکنندگان قابل پیش بینی بودن فضای اقتصادی کشور است

لیلاز، کارشناس مسائل اقتصادی، با تاکید بر این که شعار «جهش تولید» با فرمان و دستور العمل محقق نمی شود، اظهار کرد: یکی از مهمترین راهکارها برای تحقق جهش تولید این است که سود حاصل از تولید بیشتر از سایر فعالیت ها در کشور باشد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، سعید لیلاز در مصاحبه با رادیو گفت و گو، با بیان اینکه از آذر ماه سال ۱۳۹۸ شاهد رونق تولید در کشور در حوزه‌های غیر نفتی از جمله بخش کشاورزی، صنعت و خدمات بودیم، تصریح کرد: متاسفانه از اوایل اسفندماه و پس از شیوع ویروس کرونا در کشور این روند دچار وقفه شد.

وی با بیان اینکه با توجه به مجموعه ظرفیت هایی که در ذات اقتصاد ایران وجود دارد ما میتوانیم شعار جهش تولید را محقق کنیم، خاطرنشان کرد : البته تحقق این موضوع نیاز به اتخاذ تدابیر و انجام مقدماتی دارد.

این روزنامه‌نگار با ابراز امیدواری مبنی بر اینکه تا پایان ماه مبارک رمضان بتوانیم بر ویروس کرونا غلبه کنیم، گفت: پس از آن می‌توان در راستای تحقق شعار سال (جهش تولید) قدم های خوبی را برداشت البته همان طور که اشاره شد تحقق این موضوع مستلزم اتخاذ یک سری تدابیر داخلی است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته توانستیم تا حدودی بر تحریم‌های ظالمانه آمریکا غلبه کنیم و استراتژی تحریم کنندگان که فروپاشی اقتصادی و سیاسی ایران بود را به نقطه ضد خود تبدیل کنیم چنان که بخشی از ظرفیت‌های اقتصادی ایران شکوفا شد، گفت : مهمترین راه حل برای تحقق جهش تولید این است که تدابیری در کشور اندیشیده شود که سود در فعالیت های تولیدی بیش از سایر فعالیت ها باشد، بدون تحقق این موضوع با هیچ فرمان و دستور عملی نمی توان این شعار را محقق کرد.

لیلاز با تاکید بر اینکه باید یکسری تدابیر روشن در حوزه قوانین اتفاق بیفتد، چنان که کار برای فعالیت‌های غیر مولد اقتصادی تنگ و تنگ تر شود و زمینه برای فعالیت های مولد اقتصادی آسان و تسهیل تر شود، خاطر نشان کرد : یکی از اصطلاحاتی که باید در این زمینه صورت بگیرد اصلاح قوانین مالیاتی است، این اصلاح باید در راستای حمایت از تولید باشد.

این کارشناس مسائل اقتصادی همچنین به ضرورت مقابله با پولشویی، دلالی و سرمایه گذاری های غیر مولد اشاره کرد و افزود : من خودم سال هاست که در حوزه تولید فعالیت می کنم و به عنوان تولیدکننده می‌گویم که تولیدکنندگان دنبال این امر رانتی نیستند، بلکه فقط می خواهند فضای اقتصادی کشور پیش بینی پذیر باشد، مثلا بتوانند برآورد کنند قیمت دلار در سال ۱۳۹۹ چگونه خواهد بود و یا اینکه قوانین و مقررات اقتصادی کشور یک‌شبه و ناگهانی تغییر نکند.

کد خبر: ۱۵٬۵۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha