۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۶
از بسیج ۵۳۰ هزار راننده برای حمل نهاده‌ها تا تذکر به شعب بانک کشاورزی برای پرداخت تسهیلات
رئیس کمیته دامپروری کمیسیون کشاورزی مجلس تشریح کرد

از بسیج ۵۳۰ هزار راننده برای حمل نهاده‌ها تا تذکر به شعب بانک کشاورزی برای پرداخت تسهیلات

رئیس کمیته دامپروری کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: سازمان راهداری با ۵۳۰ هزار راننده برای حمل نهاده‌های دامی وارد تعامل شده و این موضوع باعث روان سازی حمل نهاده در مقایسه با سال گذشته شده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، احد آزادی خواه رئیس کمیته دامپروری کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در تشریح نشست صبح امروز (شنبه ۲۱ خرداد ماه) این کمیته، گفت: دستور کار نشست کمیته دامپروری بررسی چگونگی توزیع نهاده‌های دامی بین واحدهای دامپروری‌ سنتی و صنعتی بود که در این نشست نمایندگان و مسئولینی از اتاق تعاون، معاونت تولیدات دامی، گمرک ایران، سازمان بنادر، سازمان راهداری، شرکت پشتیبانی امور دام، مرکز پژوهش‌ها و نظام صنفی کشاورزی حضور داشتند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سازمان راهداری با ۵۳۰ هزار راننده برای حمل نهاده‌های دامی وارد تعامل شده و این موضوع باعث روان سازی حمل نهاده در مقایسه با سال گذشته شده است، عنوان کرد: شرکت پشتیبانی امور دام تا کنون ۹۰ هزار تن گوشت مرغ را ذخیره سازی کرده در حالی که وظیفه این شرکت بر اساس قانون ۷۰ هزار تن است.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، اب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شوریا اسلامی، ادامه داد: تا کنون ۲۰ هزار تن گوشت قرمز توسط شرکت پشتیبانی امور دام ذخیره سازی شده است که باید میزان آن به ۴۰ هزار تن افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه سامانه‌های گمرک و بازارگاه کماکان به یکدیگر متصل نشده‌اند که مقرر شد مراکز فناوری وزارت جهاد کشاورزی و گمرک بایکدیگر تعامل کنند و گزارش کارشناسایی خود را ارائه کنند، اضافه کرد: متاسفانه پرداخت تسهیلات به منظور تامین سرمایه در گردش مورد نیاز مرغداران و دامداران با موانع زیادی مواجه شده و استعلامات نفس‌گیری از سوی بانک‌های عامل انجام می‌شود که مقرر شد تمامی شعب بانک کشاورزی برابر با ابلاغیه مدیرعامل بانک کشاورزی عمل کنند.

آزادی‌خواه با بیان اینکه در نشست امروز کمیته دامپروری مقرر شد شرکت پشتیبانی امور دام و سایر شرکت‌های وارد کننده نهاده دامی زمان ورود کشتی به لنگرگاه را به سازمان بنادر برای ایجاد هماهنگی و آمادگی لازم اعلام کنند، تصریح کرد: تعدادی از اعضای کمیته دامپروری به عنوان مهمان در نشست شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی به منظور تعیین نرخ گوشت قرمز حاضر شوند.

رئیس کمیته دامپروری کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، گفت: خرید قراردادی نهاده از طریق سامانه بازارگاه به عنوان سیاست‌گذاری وزارت جهاد کشاورزی با مشکلاتی مواجه شده است که مقرر شد اشکالات موجود برطرف و گزارش آن طی دو هفته آینده ارائه شود.

کد خبر: ۱۵۵٬۵۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha