۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶
احتمال بازگشت بازار ارزهای دیجیتال به روند صعودی از اواخر سال ۲۰۲۲
بازار بررسی کرد؛

احتمال بازگشت بازار ارزهای دیجیتال به روند صعودی از اواخر سال ۲۰۲۲

بسیاری از تحلیلگران بازار ارزهای دیجیتال مانند نایجل گرین معتقدند علیرغم چشم انداز نه چندان مثبت بازار کریپتو، احتمال بازگشت این بازار به روند صعودی از اواخر سال جاری میلادی امکانپذیر است.

بازار؛ گروه رمزارز: با ادامه ریزش قیمت ارزهای دیجیتال در بازار کریپتو و دلسردی بسیاری از سرمایه گذاران نسبت به آینده این بازار به ویژه رمز ارز بیت کوین به عنوان اصلی ترین عامل تعیین کننده روند قیمت کرپیتو، اکنون این سوال ایجاد شده است که بازگشت بیت کوین و کل بازار به روند صعودی چه زمان رخ خواهد داد؟

در این خصوص، بسیاری از کارشناسان و بزرگان بازار کریپتو، اظهار نظرهای مختلف کرده اند که بعضا، مواضع متفاوت آنها را با یکدیگر نشان می دهد. با وجود انتشار خبرهایی مبنی بر اقدام نهنگ ها و شرکت های بزرگ سرمایه گذاری جهان به بازار کریپتو و اقدام به خرید این ارز دیجیتال طی هفته های اخیر، همچنان بدبینی هایی نسبت به آینده نزدیک بیت کوین وجود داشته که سرمایه گذاران بلند مدت و میان مدت بازار کریپتو را نگران ساخته است.

بسیاری نیز در این میان ترجیح داده اند بازار کریپتو و دیگر دارایی های ریسک پذیر را رها کرده و به سمت دارایی های امن مانند دلار آمریکا حرکت کنند؛ به ویژه اینکه دولت آمریکا قرار است به زودی سومین مرحله افزایش نرخ بهره بانکی را اعمال کند که این موضوع می تواند برای سرمایه گذاران روی دلار بسیار جذاب تر از بازار پر نوسان و نزولی ارزهای دیجیتال باشد.

آیا دوران رشد مجدد قیمت بیت کوین نزدیک است؟
با کاهش قابل توجه قیمت بیت کوین طی هفته های اخیر، بسیاری از تحلیلگران بازار معتقدند بیت کوین به کف قیمکت خود نزدیک شده و باید نهایتا با چند اصلاح دیگر، به سمت بالا بازگردد. «نایجل گرین» مدیرعامل گروه سرمایه گذاری دِوِر (deVere) معتقد است بیت کوین در حال حاضر به کف قیمت خود نزدیک شده و طی سه ماهه آخر سال جاری میلادی، روند صعودی خود را آغاز خواهد کرد. به گفته وی، بیت کوین رکورد ثبت هفته های متوالی با روند نزولی خود را به ثبت رسانده و اکنون آماده بازگشت است.

گرین گفت: بهبود قیمت هم اکنون آغاز شده و احتمالاً باعث ناراحتی افراد بدبین‌ به بازار ارزهای دیجیتال و معامله‌گران بیت‌کوین شده است. من معتقدم که به زودی شاهد روند صعودی خواهیم بود که منجر به جهش قابل توجهی طی سه ماهه چهارم سال جاری برای ارز دیجیتال پیشرو جهان خواهد شد.

وی همچنین در خصوص استدلال و چرایی ادعای خود مبنی بر افزایش قیمت بیت کوین در بازه زمانی تعیین شده افزود: یکی از شاخص‌های مورد اعتماد، نزدیک بودن بیت کوین به کف قیمت است که نشانگر این موضوع خواهد بود که این است که «خودی‌ها» در حال خرید هستند. آن‌ها از ارزش‌گذاری‌های معقول برای افزایش سهام در شرکت‌های باکیفیت به منظور ایجاد و رشد ثروت در بلندمدت استفاده می‌کنند. با بازگشت سرمایه‌گذاران به بازار دارایی‌های پرریسک‌تر، بیت کوین از افزایش بازار سهام سود خواهد برد.

وی توضیحی در خصوص مقصود خود از خودی ها نداد؛ ولی تصور می شود منظور از این واژه، نهنگ ها و مشتریان سازمانی بیت کوین هستند که طی روزهای گذشته نیز گزارش هایی مبنی بر خریدهای سنگین این رمز ارز از سوی آنها منتشر شده است.

گرین در بخش دیگری از سخنان خود، بر اهمیت بیت کوین به عنوان ابزاری موثر در برابر کاهش ارزش سرمایه در برابر تورم اشاره کرده و گفت این ویژگی بیت کوین منجر به روی آوردن تدریجی مردم در سراسر جهان به سمت این دارایی دیجیتال خواهد شد.

این نخبه بازار سرمایه در ادامه سخنان خود تاکید کرد: علاوه بر این، سرمایه گذاران به طور فزاینده ای بیت کوین را به عنوان جایگزینی برای دلار می بینند. دولت ایالات متحده به شدت شروع به افزودن دلارهای دیجیتال به اقتصاد خود در طول همه گیری کرد، ارزش آن را کاهش داد، اما این اقدام چشم انداز بلندمدت بیت کوین را مثبت کرد.

گرین درپایان سخنان خود بار دیگر به افزایش قیمت بیت کوین در پایان سال جاری میلادی اشاره کرده و ازار گاوی آینده کریپتو را مرهوند ورود سنگین سرمایه گذاران و مشتریان سازمانی به این سازمان دانست.

نقش عوامل فاندامنتال در تعیین قیمت بیت کوین
علیرغم اشاره صحیح نایجل گرین به موضوع تورم و کارکرد بیت کوین به عنوان ابزاری موثر در برابر آن، به نظر می رسد وی سیاست های جنگ طلبانه فدرال رزرو آمریکا را کمی نادیده گرفته است.

افزایش نرخ بهره بانکی که به امری مداوم توسط فدرال رزرو تبدیل شده، یکی از اصلی ترین موضوعاتی است که به ضرر بازار ارزهای دیجیتال و سایر دارایی های ریسک پذیر خواهد بود؛ چراکه در فضای فعلی که رکود تورمی سنگین بر آن سایه افکنده است، سرمایه گذاران تلاش می کنند تا دارایی های خود را سمت دلار و یورو امن ببرند.

علاوه بر فدرال رزرو آمریکا، بانک های مرکزی اروپا و انگلیس نیز در مسیر تصویب احتمالی افزایش نرخ بهره هستند که این دو مورد را نیز باید به عوامل تاثیرگذار منفی بر بازار ارزهای دیجیتال افزود. با ایحال، این نکته را در نظر داشته باشید که بازار کریپتو، بازاری غیرقابل پیش بینی و دستکم در شرایط فعلی، پیرو شرایط فاندامنتال بوده و الزاما از الگوهای تکنیکال پیروی نمی کند.

با این حساب، هرگونه بازگشت قیمت و یا ریزش بازار در هر مقطعی از زمان برای بازار کریپتو امری عادی بوده و حتی ممکن است یک خبر فاندامنتال مثبت، منجر به بازدهی و افزایش قیمت یک یا چند ارز حتی در اوج بازار خرسی شود.

کد خبر: ۱۵۵٬۴۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha