۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶
اخذ ۴۵۰ هزار میلیارد تومان مالیات در کشور| ۳۵ هزار میلیارد تومان منابع بانکی افزایش می‌یابد
وزیر اقتصاد خبر داد؛

اخذ ۴۵۰ هزار میلیارد تومان مالیات در کشور| ۳۵ هزار میلیارد تومان منابع بانکی افزایش می‌یابد

اردبیل- وزیر اقتصاد و دارایی گفت: در سال‌جاری ۴۵۰ هزار میلیارد تومان منابع مالیاتی در کشور پیش‌بینی شده است.

به گزارش بازار، سید احسان خاندوزی در جلسه شورای برنامه‌ریزی اردبیل اظهار کرد: با همگرایی بیشتر در سطح ملی و استان‌ها می‌توان اداره اقتصادی مطلوب و مناسبی را انجام داد تا مشکلات و نارسایی‌ها برطرف شده و حرکت‌های تحول‌آفرینی را شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: با حذف ارز ترجیحی در قالب سیاست همگرایانه سه قوه قضائیه، مجریه و مقننه تلاش ما بر این است تا تولید در کشور به معنای واقعی مورد حمایت قرار گرفته و اقتصاد تحول‌آفرینی را شاهد باشیم.

شبکه بانکی حق دور زدن قوانین را ندارد
وزیر اقتصاد و دارایی گفت: دولت ۷.۵ ماه با مجوز خاص مقام معظم رهبری و بدون قانون مجلس اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها را به تأخیر انداخت به طوری که از مهرماه سال گذشته هیچ مصوبه‌ای برای ادامه اجرای تخصیص ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی نداشتیم.

خاندوزی افزود: این اقدام انقلابی دولت با نواقص، کاستی و عیب و ایرادی همراه است که باید اصلاح شود اما اصل مسیر درست بوده و ما مصمم هستیم تا به شایستگی این طرح تحول اقتصادی را به سرانجام برسانیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: به جای آن که یارانه‌ها به بخش واردات تخصیص می‌یافت، مقرر شد تا به حلقه تولید و مصرف‌کننده اختصاص یابد که این خود حرکتی موثر و تحول‌آفرین در نظام اقتصادی خواهد بود.

خاندوزی از تأمین ۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی مصوب سفر رئیس جمهور به طرح‌های تولیدی استان اردبیل خبر داد و اضافه کرد: از محل تبصره ۱۸ نیز در سال‌جاری قرار است منابع مورد نظر در حمایت از واحدهای تولیدی پرداخت شود.

وی ویژگی علم اقتصاد را هزینه‌کرد منابع در بهترین شرایط برای ارتقا توانمندی‌های مالی اعلام کرد و ادامه داد: باید ماده ۵۶ برای پروژه‌های اولویت‌دار استان به ویژه راه آهن از طریق بانک سپه و رفاه به سرعت پرداخت شود.

خاندوزی بلوکه‌ کردن بخشی از تسهیلات پرداخت شده را اقدام غیرقانونی از سوی بانک‌ها اعلام کرد و گفت: شبکه بانکی حق دور زدن قوانین را ندارد و بهتر است این بلوکه شدن منابع مردم از فرآیند پرداخت تسهیلات حذف شود.

اقتصاد نفتی را باید به اقتصاد مقاومتی تغییر دهیم
وزیر اقتصاد دولت سیزدهم اظهار کرد: ما نظام اقتصادی می‌خواهیم که از نظام نفتی و تمرکزگرا عبور کرده و به سمت اقتصاد مقاومتی و غیرتمرکزگرا حرکت کند.

وی تصریح کرد: در وهله اول ما نیازمند تغییر ذهنیت مدیران هستیم تا به دور از محدودیت و کمبود منابع مالی بتوانیم فعالیت‌های اقتصادی را به پیش ببریم.

خاندوزی گفت: بهتر است نظام اقتصادی نفتی به هم خورده و با رغبت و انگیزه بیشتر برای خنثی کردن تحریم‌ها به سمت اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم که در این زمینه مسئولان استانی باید از دولت و مجلس اختیارات اداره اقتصادی بیشتری را در مناطق و نواحی مختلف کشور بخواهند.

وی توجه به پروژه‌های سودآور و انتفاعی را در جذب سرمایه‌گذاران و تأمین منابع مالی به روش بخش خصوصی یادآور شد و افزود: دیگر دوره ساخت هتل و کمپ با بودجه دولتی گذشته و ما در استان‌ها باید به سمت جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و ایجاد جذابیت در این حوزه حرکت کنیم تا به شکل مدیریت اقتصاد منطقه‌ای بتوانیم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

خاندوزی خاطرنشان کرد: دولت مردمی تنها در عرصه انتخابات و سفرهای استانی بروز و ظهور پیدا نمی‌کند بلکه در عرصه اقتصادی نیز ما به مشارکت مردم و تأمین منابع مالی به صورت منطقه‌ای نیازمند هستیم تا حرکت‌ها و فعالیت‌های مناسب و مثبتی را شاهد باشیم.

کد خبر: ۱۵۵٬۴۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha