۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۵
زیرساخت های شبکه برای توسعه «اینترنت اشیاء» بسیار مطلوب است
در گفتگو با بازار؛

زیرساخت های شبکه برای توسعه «اینترنت اشیاء» بسیار مطلوب است

گرگان- حسینی، مدیر توسعه بازار و امور نمایندگان مجموعه نگزیو گفت که با هزینه های سنگین دولت در سالیان گذشته زیرساخت های شبکه برای توسعه  اینترنت اشیا(IOT) در کشور بسیار مطلوب است.

هادی حسینی در گفتگو با بازار اظهارکرد: استفاده از اینترنت اشیا (IOT) روزبه‌روز در حال پیشرفت است و این پیشرفت باعث تغییر روند زندگی ما انسان‌ها در حوزه مراودات اقتصادی و حتی اجتماعی می‌شود.

مدیر توسعه بازار و امور نمایندگان مجموعه نگزیو افزود: در سال های آینده، بسیاری از وسایل کاربردی فعلی در زندگی بشر از بین رفته و فناوری IOT جایگزین آن می‌شود و زندگی ما را دستخوش تغییراتی خواهد کرد.

وی ادامه داد: زیرساخت های شبکه در کشور از جایگاه مطلوبی برخوردار است، با سرمایه‌گذاری گسترده دولت شاهد آن هستیم جایگاه ایران از برخی کشورهای اروپایی و ایالات متحده آمریکا بالاتر است.

حسینی گفت: در حالی که بخش عمده ای از مساحت کشور زیر پوشش فیبر نوری قرار دارد اما بهره گیری مناسبی از این ظرفیت ارزشمند انجام نمی شود.

مدیر توسعه بازار و امور نمایندگان مجموعه نگزیو بیان کرد: با وجود همه‌ زیرساخت‌های مناسب شاهد آن هستیم که سازندگان مسکن در کشور توجه ای به این پتانسیل مهم ندارند و و ظرفیت های مناسب شبکه های فیبر نوری در داخل ابنیه به کابل های آنالوگ و با ظرفیت اندک اطلاعاتی تبدیل می شود.

وی ادامه داد: برای همراه سازی بیشتر فعالان بخش های صنعتی و تولیدی در کشور باید در حوزه فرهنگ سازی اقدامات گسترده تری در دستور کار قرار بگیرد.

حسینی گفت: حرکت به سوی فناوری های نوین و یا اینترنت اشیاء اعتماد به نفس فعالان حوزه تولید را ارتقا و زمینه دست یابی به بازارهای جدید منطقه را فراهم خواهد کرد.

کد خبر: ۱۵۵٬۳۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha