۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷
کلید خاموشی‌ها در فارس روشن می‌شود
معاون استاندار فارس:

کلید خاموشی‌ها در فارس روشن می‌شود

شیراز- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس به اهمیت انرژی از خاموشی های با برنامه ریزی در سطح استان خبر داد و گفت: بخشی از نارسایی‌های مربوط به برق در کشور مربوط به میزان بالای مصرف است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، محمود رضایی در پانزدهمین نشست مدیران پاسخگو همچنین به ساختار مدیریت برق در فارس براساس ماموریت و عدد ولتاژ، انتقال و فوق توزیع، در ۳۷ شهرستان به تناسب عملکرد کاری بین دو شرکت توزیع برق شیراز و برق منطقه‌ای فارس، گفت: محاسبات نشان می‌دهد که ۱۵ درصد یارانه انرژی جهان را ایران پرداخت می‌کند.

وی با اشاره به بالا بودن عدد مصرف سرانه برق در ایران افزود: بخشی از نارسایی‌های مربوط به برق در کشور هم مربوط به همین میزان مصرف است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس بیان کرد: شرکت‌های توزیع و برق منطقه‌ای در فارس سرویس دهی به پنج میلیون جمعیت، ۱۲۰ شهر بیش از چهار هزار روستا و حدود ۷۰ شهرک صنعتی را بر عهده دارند، عنوان کرد: همچنین سرویس دهی به حدود یک میلیون هکتار مساحت اراضی کشاورزی تحت مدیریت این دو شرکت انجام می‌شود.

رضایی با عنوان‌اینکه با شروع فصل گرما با خاموشی های بابرنامه ریزی در سطح استان روبرو هستیم اظهار کرد: این خاموشی‌ها از یک هفته پیش آغاز شده اند

وی با یادآوری اینکه برق عنصر اساسی در زندگی است که بدون آن تقریبا حیات هم غیرممکن می‌شود، خاطرنشان کرد: برق و تکنولوژی‌های وابسته به آن وضعیت متفاوتی نسبت به آب و گاز دارد.

وی ادامه داد: امسال متاسفانه با یک خشکسالی مفرط در فارس مواجه شدیم و اگرچه میزان بارندگی معادل سال قبل بوده اما پراکنش نامناسبی داشته و به همین دلیل اگر مدیریت برق و آب در نقاطی که درگیر خشکسالی مفرط هستند، جداگانه در دستور کار قرار گیرد، قطعا با مشکل برای عبور از فصل گرما مواجه خواهیم شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس همچنین تقاضای مصرف برق در فارس را حدود چهار هزار مگاوات عنوان کرد و گفت: نزدیک به ۴۰ درصد از این میزان تقاضای خانگی تجاری و اداری، ۳۰ درصد کشاورزی و ۳۰ درصد صنعت است.

رضایی در خصوص تامین برق حاشیه نشینان نیز گفت: بنای جنگ با حاشیه‌نشینان را نداریم و استراتژی ما ساماندهی حاشیه نشینی است.

معاون استانداری فارس بیان کرد: در همین راستا اصلاح طرح‌های هادی روستایی در دستور کار قرار گرفته تا زمینه استفاده مجاز از امکانات زیرساختی برای آنها فراهم شود.

کد خبر: ۱۵۵٬۳۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha