۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۰
رونق بازار بیت کوین نیمه دوم سال ۲۰۲۳! | سرمایه گذاران به انتظار افت قیمت تا ۲۰ هزار دلار نشسته اند
«بازار» از آینده ارزهای دیجیتال گزارش می دهد

رونق بازار بیت کوین نیمه دوم سال ۲۰۲۳! | سرمایه گذاران به انتظار افت قیمت تا ۲۰ هزار دلار نشسته اند

کم توجهی شرکت های بزرگ و حامیان قدرتمند بیت کوین به این بازار موجب شده است، ارز دیجیتال دیگر چون گذشته در مسیر رشد، شتاب چندانی نداشته باشد و به بازاری آرام تبدیل شود.

بازار؛ گروه بانک و بیمه: ارز دیجیتال دیگر چون دو و سه سال گذشته در بازارهای سرمایه گذاری به دلیل ورود به فاز اصلاح سنگین ابهت چندانی ندارد، چرا که این بازار مدتی است از قدرت خاصی برای رشد برخوردار نیست و همچنان مسیر نزولی را طی می کند.

بازار جذاب و پر مخاطبی که طی چند سال اخیر توانست خیلی از سرمایه گذاران را از اقصی نقاط جهان به خود جذب کند و جزو یکی از بازارهای فعال و سودآور باشد اما اکنون در شرایط نزول قیمت قرار دارد و خیلی از مخاطبان غیر حرفه ای خود را نیز از دست داده است.

افت قیمت بیت کوین با هدف اصلاح بازار پس از رشد مستمر آن در سالهای گذشته منطقی و طبیعی است و سرمایه گذاران بزرگ نیز همچنان منتظر افت قیمتها در این بازارهستند تا در زمان رسیدن قیمت بیت کوین به کف قیمت یعنی حدود ۲۰ هزاردلار آن وقت شروع به خرید آن کنند

تداوم روند نزولی قیمت بیت کوین!
بیت کوینی که سال گذشته بالاترین سطح تاریخی قیمت یعنی ۶۹ هزار دلار را به ثبت رساند اما اکنون و در طول چند ماه با افت تدریجی، قیمت آن به ۳۰ هزار دلار رسیده است و معلوم نیست آینده این بازار به دلیل نوسان نرخی که باشیب نسبی رو به پایین در حرکت است چگونه رقم خورد زیرا مدتها است رونق آنچنانی در این بازار پر مخاطب مشاهده نمی شود.

به عقیده کارشناسان افت قیمت بیت کوین با هدف اصلاح بازار پس از رشد مستمر آن در سالهای گذشته منطقی و طبیعی است و سرمایه گذاران بزرگ نیز همچنان منتظر افت قیمتها در این بازار هستند تا در زمان رسیدن قیمت بیت کوین به کف قیمت یعنی حدود ۲۰ هزار دلار آن وقت شروع به خرید آن کنند. زیرا در زمان اوج قیمت سود چندانی نصیب سرمایه گذاران در این بازار نمی شود.

بازار مکاره ای که افت و خیز آن پررمز و راز است و فقط سرمایه گذاران حرفه ای و کار بلد می دانند چگونه و چه مواقعی به این بازار ورود و اقدام به داد و ستد کنند.

انتظار شکستن سقف قیمت ها برای رشد بیت کوین را نباید داشت، تصمیم گیری و اقدامات صاحبان دارایی دیجیتال در مارکت این بازار بیانگر آن است که تحرک خاصی از سوی آنها برای رشد و رونق چنین بازاری به این زودیها وجود ندارد

نباید به رشد جهشی قیمت بیت کوین تایکسال آینده امیدوار بود
عباس آشتیانی، مدیرعامل انجمن بلاکچین ایران در گفتگو با «بازار» درباره وضعیت بازار رمز ارزها بخصوص ارز دیجیتال بیت کوین گفت: این بازار همچنان در شرایط نوسان قیمت قرار دارد و به جای جهش قیمت مسیر کاهشی را می پیماید، بنابراین به نظر می رسد نباید به رشد قابل توجه آن تا یکسال آینده امیدوار بود.

وی با بیان اینکه انتظار شکستن سقف قیمت ها برای رشد بیت کوین را نباید داشت افزود: تصمیم گیری و اقدامات صاحبان دارایی دیجیتال در مارکت این بازار بیانگر آن است که تحرک خاصی از سوی آنها برای رشد و رونق چنین بازاری به این زودیها وجود ندارد.

این کارشناس رمز ارز خاطرنشان کرد: اوج قیمت بیت کوین و رشد و نمو این بازار در سالهای گذشته ناشی از پشتیبانی سرمایه گذاران بزرگ و شرکت های معتبر صاحب نام دنیا همچنین صندوق های سرمایه گذاری قدرتمند بود که هر از چندگاهی بیت کوین سقف قیمتها را می شکست اما اکنون مدتی است که این سرمایه گذاران برای ورود مجدد به چنین بازاری جسور نیستند و همچنان به انتظار افت قیمت برای ورودی دوباره صبر پیشه کرده اند.

در همه عرصه های زندگی باید با علم روز پیش رفت کرد با این وجود توجه به کلاس دارایی دیجیتال برای آشنایی به چگونگی تحمل نوسانات سنگین در این بازار، مدیریت ریسک و سرمایه همچنین نحوه معاملات، نیاز به دانش حرفه ای روز ضروری است

سرمایه گذاران دارایی دیجیتال بدون علم و آگاهی وارد چنین بازاری نشوند
وی در پاسخ به اینکه توصیه شما به سرمایه گذاران چنین بازاری چیست تا دارایی آنها در این بازار سوخت نشود، گفت: به نظر میرسد فارغ از افت و خیز بازار سرمایه گذاران نه فقط در این بازار بلکه در همه بازارهای سرمایه گذاری باید علم، آگاهی و تخصص داشته باشند تا در انجام سرمایه گذاریها بی گدار به آب نزنند. در چنین شرایطی توجه به دانش و گذراندن کلاس دارایی برای ورود به سرمایه گذاری ضروری است.

مدیرعامل انجمن بلاکچین ایران در ادامه به دیجیتالی شدن زندگی در عصر تکنولوژی مدرن اشاره کرد و اظهار داشت: در دنیای پیشرفته بخصوص دنیای پساکرونا که استفاده از ابزارهای مدرن و ورود به عصر دیجیتال برای همه نمایان شد، بنابراین نه فقط در بخش سرمایه گذاری بخصوص در همه عرصه های زندگی باید با علم روز پیشروی کرد در چنین شرایطی توجه به کلاس دارایی دیجیتال برای آشنایی به چگونگی تحمل نوسانات سنگین در این بازار، مدیریت ریسک و سرمایه همچنین نحوه معاملات، نیاز به دانش حرفه ای روز ضروری است.

آشتیانی در ادامه افزود: در سالهای گذشته بیت کوین نشان داد که نوسان رو به پایینی در این بازار با شدت و حدت وجود ندارد البته این موضوع بر گرفته از رشد تولید رمز ارزها و ورود سرمایه گذاران به این بازار بود اما اکنون پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۳ اتفاق خاصی در بازار بیت کوین رخ ندهد و اگر رشدی در این بازار حاصل شود در سال آینده خواهد بود.

چنانچه افت قیمت ها در بازار بیت کوین همچنان ادامه داشته باشد و نرخ آن کمتر از ۲۷ هزار دلار شود این افت قیمت تا ۲۰ هزار دلار محتمل است. بنابراین افت قیمت ارزهای دیجیتال به معنی ضعف این بازار نیست بلکه نشان از روزهای خوش با ورود سرمایه گذاران به این بازار دارد

احتمال افت قیمت بیت کوین و ورود آن به کانال ۲۰ هزار دلار
امیربیات، تحلیلگر و فعال حوزه رمز ارزها در گفتگو با «بازار» گفت: نوسانی که اکنون در قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال دیده می شود به دلیل ایجاد زمینه تحرک در این بازار است، به طور مثال اکنون قیمت بیت کوین در محدوده ۳۰ هزار دلار قرار دارد حال چنانچه این قیمت فراتر از ۳۲ هزار دلار برود امکان دارد که افزایش مقطعی را تجربه کند اما اگر نتواند از ۳۲ هزار دلار عبور کند احتمال افت بیت کوین تا ۲۷ هزار دلار دور از ذهن نیست.

وی گفت: چنانچه افت قیمت ها در بازار بیت کوین همچنان ادامه داشته باشد و قیمت آن کمتر از ۲۷ هزار دلار شود افت قیمت آن تا ۲۰ هزار دلار محتمل است. بنابراین افت قیمت ارزهای دیجیتال به معنی ضعف این بازار نیست بلکه نشان از روزهای خوش در آینده با ورود سرمایه گذاران برای کسب سودهای قابل توجه دارد.

تحلیلگر و فعال حوزه رمز ارزها تصریح کرد: پس از موج افزایش قیمت در بازار ارزر دیجیتال، اصلاح بازار منطقی است تا بازاربرای فعالیت جدید جان تازه ای به خود بگیرد و این که اکنون طی کمتر ازیک سال قیمت بیت کوین به بیش از نصف قیمت رسیده است ذات چنین بازاری است، اما باید گفت؛ اکنون سرمایه گذاران در کمین نشسته اند تا با افت قیمت ها دراین بازار و رسیدن قیمت آن به کفت قیمت یعنی ورود به کانال ۲۰ هزار دلار، سرمایه گذاران برای خرید خود را آماده کنند.

پیش بینی می شود که در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ این بازار رونق گیرد. چرا که سرمایه گذاران بزرگ در زمان مناسب وارد چنین بازاری می شوند تا در زمانی که بیت کوین به ۲۰ هزاردلار برسد از این بازار سود هنگفت کسب کنند

نیمه دوم سال ۲۰۲۳ زمان رونق بازار بیت کوین
بیات افزود:‌ کاملا واضح است که زمانی قیمت مثلا اتریوم ۴ هزار دلار است، خریدار چندانی ندارد اما زمانی که نرخ آن به ۱۰۰۰ دلار برسد، خریداران زیادی اقدام به خرید آن می کنند. بنابراین بعید به نظر می رسد در این شرایط به این زودیها قیمت بیت کوین از رشد و رونق خاصی برخوردار شود اما پیش بینی می شود که در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ این بازار رونق گیرد. چرا که سرمایه گذاران بزرگ در زمان مناسب وارد چنین بازاری می شوند تا در زمانی که بیت کوین به ۲۰ هزاردلار برسد از این بازار سود هنگفت کسب کنند.

بنابه گزارش، قیمت بیت کوین تازمان انتشار این گزارش ۳۰ هزار دلار است اما معلوم نیست تا لحضات دیگر نرخ آن چه رقمی شود. طبق پیش بینی کارشناسان بیت کوین مدتی است در فاز اصلاح قیمت قرار گرفته و با حرکتی رو به پایین در حرکت است. این کاهش قیمت به معنی ضعیف شدن بازار نیست چرا که بیت کوین با اصلاح قیمت، خود را برای بازاری پررونق و سودآور آماده می کند.

کد خبر: ۱۵۵٬۲۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha