۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۲
شاخص مدیران خرید پس از ۳۲ ماه رکورد ­زد

شاخص مدیران خرید پس از ۳۲ ماه رکورد ­زد

اتاق بازرگانی ایران در جدیدترین گزارش خود از ثبت رکوردی جدید برای شامخ (شاخص مدیران خرید) در اردیبهشت امسال خبر داده است.

به گزارش بازار، علیرضا کلاهی رییس کمیسیون صنایع اتاق ایران با اشاره به رشد چمشگیر شاخص مدیران خرید (شامخ) گفت: آمارها نشان می‌دهد که در اردیبهشت‌ماه، شاخص قیمت محصولات تولیدشده و خدمات ارائه شده نیز به‌شدت افزایش داشته و به بیشترین مقدار در ۱۹ ماه گذشته رسیده است.

کلاهی با اشاره به رشد چمشگیر شاخص مدیران خرید (شامخ) گفت: آمارها نشان می‌دهد که در اردیبهشت‌ماه، شاخص قیمت محصولات تولیدشده و خدمات ارائه شده نیز به‌شدت افزایش داشته و به بیشترین مقدار در ۱۹ ماه گذشته رسیده است.

رییس کمیسیون صنایع اتاق ایران شاخص مدیران خرید (شامخ) را ترکیبی از میزان فعالیت واحدهای صنعتی در قالب خرید و بهای کالا و مواد اولیه و خدمات برشمرد. رییس کمیسیون صنایع اتاق ایران گفت: ۳ سالی هست که اتاق ایران این شاخص را بر اساس شاخص‌های جهانی شاخص مدیران خرید (شامخ) تهیه و منتشر می‌کند که نوعی شاخص از میزان فعالیت صنعتی است.

کلاهی همچنین افزود: در بخش صنعت بیشترین رشد شاخص را شاهد هستیم و در حوزه‌های خوراکی‌ها با افزایش و در حوزه مسکن با کاهش مواجه شده ایم. وی گفت هرسال در این بازه زمانی و آغاز سال جدید و با شروع فعالیت‌های کسب و کار این شاخص رشد خواهد داشت، اما امسال این رشد چمشگیر بوده است. رییس کمیسیون صنایع اتاق ایران در پایان با اشاره به پیشگو یودن این شاخص افزود اگر اثرات تورمی در شاخص شامخ دیده نشود شاهد افزایش تولید خواهیم بود.

کد خبر: ۱۵۵٬۲۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha