۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
سهم درآمد مالیاتی گلستان در سال جاری به ۲ هزار میلیارد تومان خواهد رسید
مدیرکل امور مالیاتی گلستان:

سهم درآمد مالیاتی گلستان در سال جاری به ۲ هزار میلیارد تومان خواهد رسید

گرگان- مدیرکل امور مالیاتی گلستان گفت: سهم درآمد مالیاتی گلستان در سال جاری به دو هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار بازار، قربان حاجی مشهدی، ظهر پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: در سال جاری که به نام «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» نامگذاری شده است امور مالیاتی هم راهبردهای خود را در همین راستا قرار داده و طی دو سال گذشته نرخ مالیات اشخاص حقوقی از ۲۵ درصد به ۲۰ درصد کاهش یافته است.

مدیرکل امور مالیاتی گلستان افزود: در سال گذشته، هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان سهم درآمد مالیاتی برای گلستان در نظر گرفته شده بود که با همکاری مودیان مالیاتی هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان محقق شد.

وی توضیح داد که ۴۰۰ میلیارد تومان این مبلغ در خصوص مالیات غیرمستقیم و ارزش افزوده و هزار میلیارد تومان مالیات مستقیم، حقوق و مشاغل بوده است.

حاج مشهدی ادامه داد: در سال جدید با توجه به شرایط متفاوت اقتصادی و تحریم‌ها و مشکلات، سهم درآمد مالیاتی در کشور افزایش یافته است.

مدیرکل امور مالیاتی گلستان بیان کرد: در دو ماهه امسال هم سهم گلستان ۲۶۰ میلیارد تومان بوده که ۹۸ درصد آن محقق شده است.

وی اضافه کرد: ۶۲ درصد مالیات اخذ شده در دو ماهه امسال، مربوط به مالیات مستقیم و ۳۸ درصد آن مالیات غیر مستقیم و ارزش افزوده بوده است.

طبق گفته حاج مشهدی با توجه به درآمد مالیاتی منظور شده در دو ماهه امسال، پیش بینی می شود درآمد مالیاتی در سال ۱۴۰۱ به دو هزار میلیارد تومان برسد.

کد خبر: ۱۵۵٬۲۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha