۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰
ارزش بازارجهانی صنایع لبنی از ۸۰۰میلیارد دلار گذشت| افزایش تقاضا برای محصولات لبنی بدون لاکتوز و قند
بازار گزارش می دهد؛

ارزش بازارجهانی صنایع لبنی از ۸۰۰میلیارد دلار گذشت| افزایش تقاضا برای محصولات لبنی بدون لاکتوز و قند

بر اساس پیش بینی های انجام شده انتظار می رود ارزش بازار جهانی صنایع لبنی تا سال ۲۰۲۵ به بیش از هزار میلیارد دلار برسد و در این بین نیز بخش محصولات لبنی با سطوح پایین لاکتوز و قند ۷درصد رشد کند.

بازار؛ گروه کشاورزی: صنعت جهانی لبنیات یکی از بخش‌ های مهم در صنعت کشاورزی جهانی است که با تولید و فرآوری شیر حیوانی از برخی از دام‌ های رایج مانند گوسفند گاو، بز، گاومیش و شتر سروکار دارد. شیر به دست آمده از این حیوانات را می توان به طور مستقیم مصرف کرد و یا به انواع محصولات لبنی مانند پنیر، کره، خامه، ماست و شیر دلمه تبدیل کرد. این در حالی است که محصولات لبنی می توانند مواد مغذی مختلفی مانند کلسیم، پروتئین، روی، منیزیم و ویتامین D و B۱۲ را ارائه دهند، بنابراین نقش مهمی در رژیم غذایی انسان در سراسر جهان ایفا می کنند.

بازار جهانی لبنیات در سال ۲۰۲۰ بیش از ۸۰۰ میلیارد دلار ارزش داشت و این خود نشان دهنده نرخ رشد ۴.۳ درصدی در یک بازه زمانی چهارساله یعنی از ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ است

بازار جهانی لبنیات در سال ۲۰۲۰ بیش از ۸۰۰ میلیارد دلار درآمد داشته است
کارشناسان می گویند: با افزایش تقاضا برای محصولات لبنی و عملکرد فعال آنها در صنایع غذایی جهانی، صنایع لبنی نیز بخش مهمی در رشد اقتصادهای سراسر جهان است. اگرچه در پی شیوع کرونا صنعت جهانی لبنیات نیز همچون صنایع دیگر با بحرانهای جدی مواجه شد اما پس از پشت سرگذاشتن یکسری اتفاقات توانست مجددا درآمدزایی بالایی رقم بزند. به طوری که بر اساس گزارشات جهانی منتشر شده بازار جهانی لبنیات در سال ۲۰۲۰ بیش از ۸۰۰ میلیارد دلار درآمد داشت و این خود نشان دهنده نرخ رشد ۴.۳ درصدی در یک بازه زمانی چهارساله یعنی از ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ است.

ارزش بازارجهانی صنایع لبنی از ۸۰۰میلیارد دلار گذشت| افزایش تقاضا برای محصولات لبنی بدون لاکتوز و قند

بر اساس این گزارش، بازار لبنیات شامل خرده‌ فروشی کره و چربی‌های قابل پخش، پنیر، خامه، دسرهای مبتنی بر لبنیات و سویا، ماست آشامیدنی، شیر، شیر سویا و نوشیدنی‌ های سویا، ماست و غیره است و اصولا بازار بر اساس قیمت خرده فروشی (RSP) ارزش گذاری می شود.

از سوی دیگر آمارهای منتشر شده نشان می دهد: میزان مصرف صنایع لبنی نیز در بین سالهای ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ حدود ۲ درصد افزایش داشته است. همچنین به گفته تحلیلگران، انتظار می رود عملکرد بازار صنایع لبنی در یک دوره ۵ ساله یعنی از ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۵ بیش از ۵ و نیم درصد رشد کند.

هندوستان به عنوان بزرگترین تولیدکننده شیر، سالانه ۲۲ درصد از کل تولید جهانی این محصول را به خود اختصاص می دهد

پیش بینی ارزش بیش از هزار میلیارد دلاری بازار جهانی لبنیات تا سال ۲۰۲۵
تحلیل گران همچنین می گویند: با توجه به نرخ رشد عملکرد پیش بینی شده، می توان انتظار داشت که تا پایان سال ۲۰۲۵ ارزش بازار صنایع لبنی به بیش از هزار میلیارد دلار برسد.

بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی سازمان فائو، در سال ۲۰۲۱ کشورهای «هند، ایالات متحده آمریکا، پاکستان، چین و برزیل» به ترتیب در جایگاه اول تا پنجم تولید شیر خام به عنوان اصلی ترین ماده اولیه انواع محصولات لبنی قرار دارند. به عبارت دیگر همه ساله کشور هندوستان ۲۲ درصد از تولید جهانی شیر را به خود اختصاص می دهد.

بر اساس این گزارش، یکی از روندهای عمده که در بازار جهانی لبنیات دیده می شود این است که مصرف کنندگان در سراسر جهان به تدریج به سمت محصولات لبنی با سطوح پایین لاکتوز و قند رو می آورند که عمدتاً به دلیل افزایش نگرانی های بهداشتی است. به همین دلیل افزایش قابل توجهی در فروش لبنیات بدون لاکتوز وجود دارد و محصولات با محتوای لاکتوز کمتر و محصولات لبنی بدون لاکتوز مانند ماست، شیر و پنیر در سال‌ های اخیر در بازار مورد توجه قرار گرفته‌ اند. به این ترتیب انتظار می رود که بخش لبنیات بدون لاکتوز تا سال ۲۰۲۵ نرخ رشد ۷درصدی را به ثبت برساند.

کد خبر: ۱۵۵٬۱۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha