۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۸
کاهش نرخ جفت ارز یورو/پوند در بازار| نتیجه جلسه بانک مرکزی اروپا تعیین کننده خواهد بود
تحلیل بازار فارکس؛

کاهش نرخ جفت ارز یورو/پوند در بازار| نتیجه جلسه بانک مرکزی اروپا تعیین کننده خواهد بود

در حالی که سرمایه گذاران بازار فارکس منتظر تصمیمات آتی بانک مرکزی اروپا در خصوص تعیین نرخ بهره بانکی برای گشودن معاملات جدید خود بودند، جفت ارز یورو/ پوند به سطح حمایت مهمی در نمودار روزانه سقوط کرد.

به گزارش بازار، در حالی که سرمایه گذاران بازار فارکس منتظر تصمیمات آتی بانک مرکزی اروپا در خصوص تعیین نرخ بهره بانکی برای گشودن معاملات جدید خود بودند، جفت ارز یورو/ پوند به سطح حمایت مهمی در نمودار روزانه سقوط کرد.

در وضعیت فعلی، این جفت ارز همچنین به رای اعتماد اخیر به بوریس جانسون واکنش نشان می دهد. در حال حاضر، جفت یورو به پوند در محدوده ۰.۸۵۰۰ معامله می شود که حدود ۱.۳۶ درصد کمتر از بالاترین سطح آن در ماه می است. از سوی دیگر، این نرخ، حدود ۳.۵۲ درصد بالاتر از پایین ترین سطح ماه گذشته به حساب می آید.

بانک مرکزی اروپا نیز قرار است جلسه دو روزه خود را از روز چهارشنبه آغاز کرده و تصمیم نهایی در خصوص افزایش یا عدم افزایش نرخ بهره بانکی را روز پنجشنبه اعلام کند. تحلیلگران انتظار دارند که بانک مرکزی اروپا به دلیل تورم فزاینده، نرخ های بهره را بدون تغییر باقی بگذارد. این بانک پیشتر اعلام کرده بود که ممکن است در جلسه ژوئیه خود نرخ بهره را ۰.۲۵ درصد افزایش دهد. با این حال نمی توان سورپرایز کریستین لاگارد را رد کرد که می تواند شامل افزایش نرخ بهره بانکی در این ماه باشد.

اساسا بانک مرکزی اروپا به تورم ادامه دار در بلوک واکنش نشان می دهد. داده‌های اخیر نشان می‌دهد که تورم در این بلوک به بالاترین حد خود رسیده است در حالی که نرخ بیکاری به پایین‌ترین سطح تاریخ کاهش یافته که نشانه خوبی برای بهبود اقتصاد در قاره سبز است.

تعیین قیمت جفت یورو به پوند همچنین به تصمیم آینده بانک انگلستان واکنش نشان می دهد. تحلیلگران معتقدند این بانک پنجمین افزایش متوالی نرخ بهره را در هفته آینده اجرا خواهد کرد که این اقدام در راستای کاهش تورم در بریتانیا صورت می گیرد.

پیش بینی نرخ یورو به پوند

کاهش نرخ جفت ارز یورو/پوند در بازار| نتیجه جلسه بانک مرکزی اروپا تعیین کننده خواهد بود


با نگاهی گذرا به نمودار روزانه، متوجه می شویم که جفت EUR/GBP در دو روز متوالی گذشته با کاهش قیمت روبرو بوده است. همانطور که گفته شد، این جفت در حال حاضر، حدود ۰.۸۵۰۰ معامله می شود که کمتر از بالاترین قیمت هفته گذشته آن یعنی ۰.۸۵۸۷ محسوب می شود.

با این حال، یک نگاه دقیق تر نشان می دهد که این جفت به سمت بالای کانال نزولی که به رنگ سیاه نشان داده شده است، نزدیک می شود. علاوه بر این، باید توجه داشت که نرخ EUR/GBP همچنان بالاتر از میانگین متحرک ۲۵ روزه و ۵۰ روزه قرار دارد.

نکته قابل توجه دیگر این است که این جفت یک الگوی سه تایی تشکیل داده است. بنابراین، این احتمال وجود دارد که این جفت ارز پیش از تصمیم بانک مرکزی اروپا به فروش خود ادامه دهد. سطح پشتیبانی کلید بعدی برای تماشا ۰.۸۴۲۰ خواهد بود. حرکت بالای ۰.۸۵۳۱ نمای نزولی را باطل می کند.

کد خبر: ۱۵۵٬۱۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha