۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۲
آخرین جزئیات از حادثه قطار مشهد- یزد| انتقال تمامی مصدومان به مراکز درمانی
استاندار خراسان جنوبی:

آخرین جزئیات از حادثه قطار مشهد- یزد| انتقال تمامی مصدومان به مراکز درمانی

بیرجند- استاندار خراسان جنوبی با اشاره به جزئیاتی از حادثه خروج قطار از ریل گفت: سرعت عمل و وسعت خدمات سبب شده سه الی چهار ساعت بعد از وقوع حادثه، هیچ مصدوم و مسافری در صحنه باقی نماند.

به گزارش خبرنگار بازار، جواد قناعت ظهر چهارشنبه در بازدید از محل حادثه قطار مشهد- یزد اظهار کرد: ارزیابی ابعاد و علل حادثه از اختیارات و وظایف مرکز بررسی سوانح راه آهن جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: در این حادثه از مجموع ۱۱ واگن قطار، ۸ واگن از ریل خارج و سه واگن به طور کامل واژگون شده و مصدوم شدن و فوت شماری از مسافران را به همراه داشته است.

قناعت با بیان اینکه سرعت عمل و وسعت خدمات سبب شده سه الی چهار ساعت بعد از وقوع حادثه، هیچ مصدوم و مسافری در صحنه باقی نماند، افزود: همچنین در کوتا ترین زمان دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران در اولین ساعات وقوع حادثه به محل اعزام شدند.

وی با بیان اینکه هم اکنون تمامی اجساد منتقل شده و مصدومین هم به بیمارستان انتقال پیدا کرده‌اند، افزود: مسافرینی که مصدومیت سرپایی داشتند با قطاری که پیش بینی شد به ایستگاه راه آهن طبس منتقل شدند و با اتوبوس به شهرستان یزد منتقل شدند.

قناعت با بیان اینکه خدمات دهی به حادثه دیدگان این سانحه، بلافاصله شروع شده و بی وقفه ادامه داشته است، افزود: همچنین از سه واگن واژگون شده، دو مورد با کمک جرثقیل بلند شده و تلاش‌ها برای جا به جایی واگن مانده همچنان ادامه دارد.

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: با حضور دو نفر از معاونین وزیر راه و شهرسازی در محل وقوع حادثه، احتمالاً تا شب این مسیر باز شده و فعالیت قطار مشهد- یزد از سر گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی خراسان رضوی و یزد هم برای ارائه کمک‌های درمانی اعلام آمادگی نموده‌اند، گفت: خدمات درمانی مناسب به مصدومان ارائه می‌شود.

کد خبر: ۱۵۵٬۰۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha