۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳
موفقیت اعضای پژوهشکده فناوریهای پیشرفته و هوش مصنوعی در رویداد نوآوری ترکیه      

موفقیت اعضای پژوهشکده فناوریهای پیشرفته و هوش مصنوعی در رویداد نوآوری ترکیه      

زوج مخترع ایرانی با شرکت در ششمین جشنواره بین المللی نوآوری، اختراع و استارتاپ ترکیه، توانستند «مدال طلای» سازمان مالکیت معنوی اختراعات جهان WIIPA را در بخش تکنولوژی و سلامت به خود اختصاص دهند.

بازار؛ اقتصاد دیجیتال: زوج مخترع ایرانی با شرکت در ششمین جشنواره بین المللی نوآوری، اختراع و استارتاپ ترکیه، توانستند «مدال طلای» سازمان مالکیت معنوی اختراعات جهان WIIPA را در بخش تکنولوژی و سلامت به خود اختصاص دهند.

سولماز چرائی کارشناس ارشد بیوتکنولوژی و احسان مرزبان شیرخوارکلایی دانشجویی دکترای مکانیک، با شرکت در این جشنواره بین المللی با اختراع (پانسمان زیستی هوشمند پایش و بهبود زخم) توانستند مقام اول بخش تکنولوژی و سلامت را به خصوص اختصاص دهند.

جشنواره بین المللی ۱idea۱world در راستای معرفی اختراعات، نوآوری‌ها و استارتاپ‌ها برگزار می‌شود، ششمین جشنواره بین‌المللی «یک ایده یک دنیا» ترکیه در تاریخ ۱۶ الی ۱۷ می ۲۰۲۲ معادل ۲۶ الی ۲۷ اردیبهشت ماه با سخنرانی «مانلی شه» رئیس سازمان مالکیت معنوی اختراعات جهان و «بولنت کاواکلی» رئیس انجمن مخترعین ترکیه در مرکز تجاری سازی اطلاعات استانبول افتتاح شد.

این جشنواره با شرکت کنندگانی از ۱۷ کشور از جمله ایران، کانادا، چین، تایوان، آمریکا، مالزی، اندونزی و امارات متحده عربی به صورت حضوری و غیرحضوری در مرکز تجاری سازی اطلاعات استانبول برگزار شد که اتاق بازرگانی ترکیه، مرکز تجاری سازی اطلاعات ترکیه، سازمان پژوهش و نوآوری ترکیه، شهرداری استانبول و سازمان مالکیت معنوی اختراعات جهان بعنوان حامیان برگزار این جشنواره در ترکیه بودند.

در این جشنواره طرح‌های نوآورانه از کشورهای مختلف جهان جهت انتقال تکنولوژی، تجاری سازی، شبکه‌یابی و فروش شرکت داشتند که در قالب ۱۴ کارگروه تخصصی مورد داوری و برگزیده شده بودند.

در ادامه چرائی افزود: با توجه به پیشرفت جامعه پزشکی و نیاز روز افزون به تجهیزاتی که بتواند نیاز کادر درمان را بهبود ببخشد در تمام زمینه ها نیاز هست، با توجه به مشکلات عمده در زمینه درمان زخم، مخصوصا سوختگی درجه دو، این پانسمان به صورت هوشمند طراحی شده است که میتواند بیمار و کادر درمان را از روند بهبود زخم مطلع نماید. پانسمان های هوشمند در حال حاضر در چندین کشور در حال تحقیق و بررسی هستند و فعلا نمونه تجاری آن در بازار داخل و خارج موجود نمیباشد.

این طرح در حال حاضر در مرحله نمونه آزمایشگاهی و تست واقع شده است و برای ورود به بازار و استفاده کادر درمان، نیازمند تست های نهایی و اخذ مجوز از وزارت بهداشت و درمان میباشد که امیدوارم هر چه سریع تر این پروسه تمام شود و بتوانیم در راستای مسئولیتمان قدمی برای هموطنانمان برداریم.

کد خبر: ۱۵۵٬۰۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha