۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷
خرید مازاد مرغ با قیمت مصوب | مرغداران گلستانی نگران تولید نباشند
مدیرکل پشتیبانی امور دام گلستان خبرداد؛

خرید مازاد مرغ با قیمت مصوب | مرغداران گلستانی نگران تولید نباشند

گرگان-جامی، مدیرکل پشتیبانی امور دام گلستان از خرید مرغ با قیمت مصوب خبر داد و گفت: پشتیبانی امور دام استان مرغ مازاد تولیدکنندگان را به قیمت مصوب یعنی ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان از مرغداران خرید می‌کند.

محمد رضا جامی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: قیمت مصوب مرغ درب کشتارگاه حدود ۵۵ هزار و ۵۰۰ تومان است که به علاوه هزینه‌های انجماد در نهایت قیمت مصوب آن برابر با ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام شده است.

مدیرکل پشتیبانی امور دام گلستان با بیان اینکه این دستگاه از تمام مرغداران این محصول را به قیمت مصوب خریداری می‌کند، افزود: بنابراین تولیدکنندگان مرغ نگرانی از تولیدمازاد این محصول نداشته باشند.

وی ادامه داد: برای اطمینان خاطر تولیدکنندگان از اینکه محصول تولیدی بر اساس نرخ جدید نهاده‌های دام و طیور با قیمت مصوب خریداری می‌شود این اداره آمادگی دارد تا در قالب عقد تفاهمنامه تضمینی به تولیدکننده بدهد که در پایان دوره محصول تولیدی آن‌ها را با قیمت مصوب خریداری می‌کند.

جامی یادآور شد: خرید از کشتارگاه‌های زنجیره تولید، اتحادیه تعاونی مرغداران و تشکل‌ها انجام می‌شود به این ترتیب تولیدکنندگان خرد می‌توانند محصول خود را از طریق این تشکل‌ها به فروش برسانند.

وی ظرفیت تونل انجماد این اداره را ۷۰ تا ۱۵۰ تن اعلام کرد و گفت: در استان شش هزار و ۵۰۰ تن ظرفیت انبار مرغ منجمد داریم به همین خاطر حدود ۷۵ درصد از مرغ منجمد خریداری شده در گلستان به خارج از استان هدایت می‌شود.

مدیرکل پشتیبانی امور دام گلستان در خاتمه خاطر نشان کرد: در استان ۱۵۰ هزار تن ظرفیت انباری داریم که می‌توان از آن در صورت تخصیص اعتبار و تجهیز به عنوان سردخانه استفاده کرد.

کد خبر: ۱۵۵٬۰۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha