۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
۹۰درصد اصناف خراسان جنوبی کد بهداشتی دریافت کردند
رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی:

۹۰درصد اصناف خراسان جنوبی کد بهداشتی دریافت کردند

بیرجند - رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی گفت: در طرح فاصله‌گذاری هوشمند بیش از ۹۰ درصد اصناف خراسان‌جنوبی کد بهداشتی را دریافت و بعد از آن شروع به فعالیت کرده‌اند.

رضا علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در طرح فاصله‌گذاری هوشمند شاهد همکاری بسیار خوب اصناف خراسان‌جنوبی با دستگاه‌ها و نهادهای نظارتی بودیم.

وی بیان‌کرد: خوشبختانه بیش از ۹۰ درصد اصناف خراسان‌جنوبی کد بهداشتی را دریافت کرده و بعد از آن شروع به فعالیت نمودند که امیدواریم روند همکاری ادامه داشته باشد.

رئیس اتاق اصناف خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در گشت‌های مشترک تنها تعداد انگشت‌شماری از اصناف از رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دریافت کد بهداشتی تخطی کرده بودند، ادامه‌داد: به عنوان مثال در یک گشت مشترک که از ۱۵۰ واحد صنفی بازدید کردیم تنها سه واحد صنفی کد بهداشتی را دریافت نکرده بودند.

علیزاده گفت: برخی از اصناف چون نقاش ساختمان و یا برق کار در منازل چون کارشان به صورت سیار ادامه دارد تصور می‌کردند نیازی به دریافت کد بهداشتی ندارند.

نظارت ویژه رمضان از امروز آغاز می شود

رئیس اتاق اصناف خراسان‌جنوبی با بیان اینکه نظارت‌های ویژه اتاق اصناف استان برای آغاز ماه مبارک رمضان از امروز سوم اردیبهشت ماه آغاز می‌شود، اظهار کرد: در این طرح بیشتر از واحدهای صنفی عرضه کننده اقلام اساسی مورد نیاز مردم بازرسی می‌شود.

علیزاده گفت: برخی از کالاهای اساسی چون گوشت مرغ قیمت مصوب داشته و بسیاری دیگر از کالاها و خدمات نیز با قیمت مصوب اتحادیه عرضه می‌شود که فعالان واحدهای صنفی نباید از این قیمت‌های مصوب تخطی کنند.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی برخی از اصناف یادآور شد: برخی از اصناف چون عرضه‌کنندگان گوشت مرغ به واسطه کاهش تقاضا در اثر شیوع کرونا در جامعه و تعطیلی مجالس، هر کیلوگرم گوشت مرغ را به پایین‌تر از قیمت مصوب به فروش می‌رسانند.

رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی گفت: مردم به هیچ وجه نگران مایحتاج اساسی در ماه مبارک رمضان نباشند چرا که کمبود هیچ گونه محصول و کالای اساسی در واحدهای صنفی استان وجود ندارد.

کد خبر: ۱۵٬۴۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha