۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۴
هدف دولت تزریق آرامش به بازار مسکن است| فاصله ساخت و سازهای کشور با صنعتی سازی
مدیرکل راه و شهرسازی گلستان:

هدف دولت تزریق آرامش به بازار مسکن است| فاصله ساخت و سازهای کشور با صنعتی سازی

گرگان- مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: دولت در نظر دارد با ارتقاء حمایت های مالی و قانونی زمینه پویایی صنعت ساختمان را فراهم کرده و به بازار متلاطم مسکن آرامش تزریق کند.

به گزارش خبرنگار بازار، مهدی ملک شامگاه سه شنبه در مراسم افتتاحیه بیستمین نمایشگاه صنعت ساختمان در گرگان اظهارکرد: با وجود تلاش های متعدد فعالان بخش ساختمان اما جایگاه صنعتی سازی در کشور اصلا مطلوبی نیست.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان افزود: براساس برآوردها سهم صنعتی سازی ساختمان در کشور حدود پنج درصد اعلام شده در حالی که نقش آفرینی صنعتی سازان در بخش ساختمان در کشورهای پیشرو حداقل ۴۰ درصد است.

وی گفت: با بهره گیری از تکنولوژی های نوظهور و تولیدات شرکت های دانش بنیان می توانیم هزینه تولید و قیمت تمام شده مسکن را کاهش دهیم که این موضوع در جبران شکاف موجود بین نیاز جامعه و آمار تولید بسیار موثر است.

ملک ادامه داد: توجه به صنعتی سازی ساختمان می تواند علاوه بر افزایش عمر بناها و مستحدثات تولید شده، موجب ارتقا آسایش شهروندان و مصرف کنندگان شود.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان افزود: براساس برنامه ریزی دولت مقرر است که در چهار سال آینده در هر سال یک میلیون واحد مسکونی در کشور ساخته شود که سهم گلستان حدود ۹۰ هزار واحد مسکونی است .

وی گفت: دو سوم از این واحدها در حوزه شهرها و یک سوم در بخش روستایی ساخته خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان افزود: صنعت ساختمان تاثیر زیادی در تولید ناخالص ملی و پایداری اشتغال در جامعه دارد و سعی مدیران دولتی بر آن است تا با استفاده از همه ظرفیت ها و فناوری های نوظهور امکان دستیابی اقشار مختلف جامعه به مسکن با کیفیت را فراهم کنند.

ملک حضور در نمایشگاه ها و ارائه توانمندی ها را عامل موثری در بازاریابی محصولات قلمداد کرد و گفت: باید فعالیت های همچون سبک سازی، هوشمندسازی، کیفی سازی و مدیریت مصرف انرژی در ابنیه و کاهش آلایندگی در پروسه ساخت در صنعت ساختمان کشور تعمیم داده تا بتوانیم بناهای با کیفیت در اختیار هموطنان قرار دهیم.

کد خبر: ۱۵۴٬۹۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha