۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۸
اتاق بازرگانی باید نقش محوری بین بخش خصوصی و اقتصاد دولتی داشته باشد
عضو مجمع نمایندگان استان تهران:

اتاق بازرگانی باید نقش محوری بین بخش خصوصی و اقتصاد دولتی داشته باشد

عضو مجمع نمایندگان استان تهران عنوان کرد: اتاق بازرگانی باید نقش محوری بین بخش خصوصی و اقتصاد دولتی داشته باشد ولی تاکنون این نقش کلیدی به خوبی محقق نشده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، نشست مجمع نمایندگان استان تهران با دبیر کل جدید اتاق بازرگانی ایران صبح امروز(سه‌شنبه ۱۷ خردادماه) در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

اقبال شاکری عضو مجمع نمایندگان تهران در تشریح این نشست، گفت: این نشست به دعوت اعضای مجمع از دبیرکل جدید اتاق بازرگانی ایران به منظور بررسی برنامه‌های اتاق و نحوه تعامل مجلس با نمایندگان بخش خصوصی برگزار شد.

نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اتاق بازرگانی نمایندگی بخش خصوصی در حوزه اقتصادی را برعهده دارد و می‌تواند نقش کلیدی در تحولات اقتصادی کشور ایفا کند، افزود: در این جلسه با نقطه نظرات دبیرکل اتاق بازرگانی ایران آشنا شدیم و قرار بر این شد که در جلسات آینده ضمن ارائه گزارشی از وضعیت موجود اتاق به نمایندگان شاخص هایی برای ارزیابی عملکرد اتاق نیز تعیین شود تا نقش آفرینی بخش خصوصی در برطرف کردن نیازهای کشور مورد سنجش قرار گیرد.

شاکری با تاکید بر اینکه اتاق بازرگانی یکی از نهادهایی است که می تواند نقش خیلی خوبی در برطرف کردن نیازهای اقتصادی کشور ایفا کند، اضافه کرد: همچنین شرکت ها و بنگاه های بخش خصوصی می توانند از کمک ها و حمایت های دولتی با تنظیم گری اتاق بازرگانی بهره مند شوند.

وی با انتقاد از اینکه تاکنون اتاق بازرگانی در این زمینه ها نقش محوری نداشته است، تصریح کرد: مجلس از اتاق بازرگانی مطالبه گری دارد تا بتواند به جایگاه اصلی خود بازگردد.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران، یادآور شد: در جلسات آتی برنامه های تحولی اتاق بازرگانی و ارائه شاخص هایی برای اندازه گیری موفقیت اتاق بازرگانی طی چند سال آینده به اعضای مجمع ارائه خواهد شد تا در جلسات بعدی مشخص شود اتاق بازرگانی تا چه میزان نسبت به برنامه های ارائه شده پیشرفت داشته است.

شاکری افزود: اتاق بازرگانی همچنین می تواند مطالب و نیازهای بخش خصوصی را در ۳ حوزه «بودجه سالیانه، برنامه هفتم توسعه و موضوعات هماهنگی و نظارتی» به مجلس ارائه کند تا مجلس نیز با یک رویکرد مشخص نسبت به رفع نیازهای اتاق اقدام کند.

این نماینده مردم در مجلس یادآور شد: همچنین طرح اصلاح قانون اتاق بازرگانی ایران نیز در کمیسیون اقتصادی مجلس در دستورکار قرار دارد که اصلاحات موردنیاز اتاق بازرگانی با نقطه نظرات دبیرکل جدید نیز می تواند در دست بررسی قرار گیرد.

شاکری تصریح کرد: همچنین طرح تحقیق و تفحص از اتاق بازرگانی نیز در دستورکار هیات تحقیق و تفحص قرار دارد که به نوعی یک آسیب شناسی برای نقشه راه آینده اتاق بازرگانی به شمار می آید، هرچند که موضوع تحقیق و تفحص به گذشته بازمی گردد ولی می تواند راهکارهای خوبی برای مسیر آینده اتاق باشد.

کد خبر: ۱۵۴٬۹۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha