۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰
لزوم گذر از کشاورزی سنتی| روستاهای رودبار جنوب مشکل آب شرب دارند
نماینده مردم رودبار جنوب در مجلس:

لزوم گذر از کشاورزی سنتی| روستاهای رودبار جنوب مشکل آب شرب دارند

کرمان- شکرالهی، نماینده مردم شهرستان های رودبار جنوب، کهنوج، فاریاب، قلعه گنج و منوجان بر لزوم گذر از کشت و آبیاری سنتی تاکید کرد و گفت: بحران آب در جنوب استان کرمان جدی است.

منصور شکر الهی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: ایران جزو کشورهای نیمه خشک و کم آب است و متاسفانه در خصوص مصرف صحیح آب در کشور ما فرهنگسازی نشده است.

وی ادامه داد: ما با بحران بسیار شدید آب روبرو خواهیم شد و نیاز است مردم برای جلوگیری از این شرایط با مسئولان همکاری کنند.

وی گفت: متاسفانه هنوز آبیاری زمین های کشاورزی به صورت سنتی انجام می شود و کشاورزان بسیار کم به روش های آبیاری جدید رو آورده اند و این مساله مشکل ساز شده است.

بهره برداری از مجتمع آب شهر رودبار جنوب
شکرالهی در خصوص آب شرب اظهار کرد: در بازدیدی که چند روز پیش از شهرستان رودبار جنوب داشتم مشاهده کردم که بسیاری از روستاها دچار مشکل آب شرب هستند.

وی ادامه داد: برای هر ۱۰ الی ۱۵ روستا یک مجتمع آب ایجاد شده و یک مجتمع بزرگ هم در شهر رودبار جنوب به زودی به بهره برداری خواهد رسید و وارد مدار می شود.

نماینده مردم شهرستان های رودبار جنوب، کهنوج، فاریاب، قلعه گنج و منوجان گفت: مجتمع آب در روستای چاه حسن هم ۱۶ روستا را تحت تاثیر قرار خواهد داد و مشکل آب شرب این مناطق رفع خواهد شد. این مجتمع ظرف سه تا چهار ماه آینده وارد مدار خواهد شد.

کد خبر: ۱۵۴٬۸۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha