۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹
خروج بانک قرض الحسنه رسالت، از رسالت بانکی!
مروج قرض الحسنه هم به دنبال سود است

خروج بانک قرض الحسنه رسالت، از رسالت بانکی!

بانک رسالت با هدف سود آوری از منابع قرض الحسنه مردمی بخشی از آن را در بانکهای سودده سپرده گذاری می کند تا از این طریق کسب سود کند.

به گزارش بازاربه نقل از بانک مردم ، از آنجایی که رسالت کاری بانک قرض الحسنه دریافت سپرده بدون پرداخت سود به سپرده گذاران و ارایه تسهیلات به نیازمندان بدون دریافت سود (کارمزد ۲ درصدی) ازآنهاست، اما این بانک که امانتدار سپرده های قرض الحسنه مردم است بخشی از منابع قرض الحسنه را در بانک های دیگر سپرده گذاری می کند تا از این طریق سودآوری کند.

این در حالی است که فعالیت اصلی این بانک اشاعه فرهنگ قرض الحسنه از طریق جذب منابع قرض الحسنه است و ارائه تسهیلات قرض الحسنه خرد به مردم با کارمزد ۲ درصد است. بانکی که در بازار بین بانکی بسیار فعال بوده چرا که از منابع قرض الحسنه بالایی برخورداراست. حال از آنجایی که این بانک در قبال سپرده گذاران قرض الحسنه سودی را به آنها نمی پردازد بنابراین بانک قرض الحسنه رسالت شاید تنها بانکی است که از محل سپرده گذاری منابع قرض الحسنه مردمی در سایر بانک ها و یا انجام عملیات های بین بانکی سودهای گزافی را نصیب خود می کند.

البته بانک قرض الحسنه به این راحتی نیز نیازمندان وام بدون سود را همراهی نمی کند بلکه متقاضی وام باید علاوه بر داشتن حساب نزد این بانک از گردش مالی خاصی برخوردار باشد تا متناسب با رسوب پولی که در بانک دارد بتواند حداقل وامی را از این بانک دریافت کند.

کد خبر: ۱۵۴٬۸۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha