۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳
ذخیره‌سازی ۳۵۰ هزار تن گندم در اردبیل| حمل و نقل گندم ممنوع شد
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

ذخیره‌سازی ۳۵۰ هزار تن گندم در اردبیل| حمل و نقل گندم ممنوع شد

اردبیل - نوبخت، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: امکان ذخیره‌سازی ۳۵۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را در انبارها و سیلوها داریم.

علی نوبخت در گفت‌و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: عملیات خرید تضمینی گندم به عنوان بزرگترین خرید تضمینی دولت از ۱۵ خردادماه در مناطق شمالی استان اردبیل آغاز شده و کار خرید تا آخر شهریورماه ادامه پیدا می‌کند.

وی از تدارک ۴۴ مرکز خرید برای سهولت کار تحویل گندم کشاورزان به مراکز خرید غله و تعاون روستایی خبر داد و تصریح کرد: تلاش ما بر این است تا در کوتاهترین زمان مبلغ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر کیلو گندم خریداری شده را به حساب زارعان پرداخت کنیم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۳ هزار تن گندم کشاورزان مربوط به سال گذشته با اصلاح قیمت انجام شده خریداری و در چرخه مصرف قرار گرفته است.

نوبخت افزود: تلاش ما بر این است تا بهترین و کیفی‌ترین گندم خریداری شده را ذخیره‌سازی و تحویل مراکز تولید آرد کنیم تا در چرخه مصرف مردم به عنوان قوت غالب قرار گیرد.

وی تصریح کرد: با هدف جلوگیری از دلال‌بازی و خرید و فروش غیرمجاز بر اساس اصلاح قانون قاچاق هرگونه نقل و انتقال و خرید و فروش گندم در استان بدون مجوز ممنوع است.

نوبخت اضافه کرد: اقدام کشاورزان برای نگهداری غیرمجاز این محصول مصداق قاچاق محسوب می‌شود و برای جلوگیری از این کار باید تمامی افرادی که اقدام به نگهداری گندم در انبار شخصی می‌کنند باید میزان آن را در سامانه انبار و جامع تجارت به ثبت رسانده و این کار را از طریق سامانه مورد نظر انجام دهند.

وی بیان کرد: حمل و نقل گندم نیز حتی به صورت داخل استانی بدون مجوز و تعیین نشدن مبدأ و مقصد ممنوع بوده و تابع شرایط قاچاق خواهد بود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل ادامه داد: تلاش ما بر این است تا با خرید به موقع گندم کشاورزان بتوانیم در همه شهرستان‌های استان عملیات نگهداری و تحویل گندم با کیفیت را به کارخانه‌های آرد انجام دهیم.

کد خبر: ۱۵۴٬۸۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha