۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴
بیش از ۲۵۰۰ تن گندم از اصفهان تحویل دولت شد| خرید تضمینی از کشاورزان
مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی اصفهان مطرح کرد؛

بیش از ۲۵۰۰ تن گندم از اصفهان تحویل دولت شد| خرید تضمینی از کشاورزان

اصفهان - فیروزنیا، مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی اصفهان گفت: تاکنون بیش از دو هزار و ۵۰۰ گندم از استان اصفهان تحویل مراکز دولتی شده است.

پیمان فیروزنیا در گفت و گو با خبرنگار بازار، با اشاره به اینکه هر ساله گندم در نقاط مختلف استان اصفهان به شکل دیمی و آبی کشت می شود، اظهار کرد: کشت گندم دیمی در غرب اصفهان به طور معمول انجام می شود که به دلیل کاهش بارندگی‌های بهاره و وابستگی کامل این نوع کشت به بارندگی امسال افت تولیدات این مزارع را شاهد بودیم.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد گندم برداشتی استان اصفهان تحویل دولت می شود، اظهار کرد: پیش بینی ما این است که ۲۰۰ هزار تن تولید گندم داشته باشیم و تاکنون بیش از دو هزار و ۵۰۰ تن گندم تحویل مراکز مختلف دولتی شده است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با بیان اینکه با بازگشایی زاینده‌رود در بهمن ماه ۱۴۰۰، در هشت هزار هکتار از اراضی شرق اصفهان گندم کشت شد، بیان کرد: در پاییز نیز ۳۹ هزار هکتار زیر کشت گندم آبی قرار داشت و میزان کاشتگندم دیم نیز ۲۵ هزار هکتار بود.

وی با بیان اینکه با توجه به تنوع آب و هوایی در استان اصفهان، برداشت گندم در ماه های مختلف نیمه اول سال انجام می شود، گفت: برداشت گندم در اصفهان از نیمه اول اردیبهشت در مناطق گرمسیری آغاز شده و تا پایان شهریور دردیگر نقاط استان ادامه دارد.

کشت ۴۶ هزار تن گندم دراستان اصفهان
فیروزنیا بیان کرد: به طور کلی هم امسال ۴۶ هزار هکتار گندم در اصفهان کشت شده که بخشی از این کاشت با تاخیر انجام شده است، پیش بینی می شود با توجه به خسارت به مزارع دایم به دلیل کاهش بارندگی در سال جاری،با کاهش میزان گندم خسارتی تنها حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ کیلوگرم در هکتار تولید گندم دیم در استان را شاهد باشیم.

وی با اشاره به خرید تضمینی گندم از کشاورزان در مناطق روستایی، اظهار کرد: خرید تضمینی مصوب هر کیلوگرم گندم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان مصوب شده است.

کد خبر: ۱۵۴٬۷۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha