۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
باور به توانمندی بخش خصوصی ضعیف است
نماینده گرگان:

باور به توانمندی بخش خصوصی ضعیف است

گرگان- نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه باور به توانمندی بخش خصوصی ضعیف است، اگر این باور تغییر پیدا نکند بخش خصوصی در جایگاه واقعی خودش قرار نخواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار بازار، غلامرضا منتظری صبح سه شنبه در دیدار با فعالان اقتصادی گلستان، اظهار کرد: دولت باید نقش نظارتی خود را تقویت کند و بار مسئولیت را بر دوش توانمند بخش خصوصی بگذارد، تنها در این صورت بخش خصوصی احساس تعلق خاطر خواهد کرد.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی، ضمن اشاره به افزایش قیمت کالاهای اساسی، یادآور شد: در شرایط فعلی مصرف کننده احساس می‌کند قدرت خریدش کاهش یافته و برای تولیدکننده هم افزایش هزینه مواد اولیه به چالش تبدیل شده، این مسائل آفت اقتصاد استان است.

وی با بیان این نکته که طرح مساله راحت و حل آن قدری دشوار است، افزود: درهرحال مشکلات حوزه صنایع تولیدی استان را به صورت جدی پیگیری خواهیم کرد.

منتظری نخستین نشست با فعالان اقتصادی را به عنوان آغاز تلقی کرد و گفت: این جلسه گامی است برای طرح مساله اما در جلسات بعد باید پاسخ به این مطالبات داده شود نه اینکه خواسته صاحبان صنایع دوباره تکرار شود.

وی با تاکید بر اینکه در نشست‌های بعدی باید گره گشایی از مشکلات بخش خصوصی اتفاق بیافتد، افزود: بخشی از مشکلات صنعت گلستان مربوط به نوع تصمیم‌گیری مدیران استانی است.

حال صنعت خوب نیست
در ادامه این جلسه رئیس خانه صنعت و معدن گلستان گفت: اوضاع صنعت روز به روز بدتر شده تا جایی که حال صنعت این روزها در حوزه زیرساخت‌ها، گردش مالی و تولید خوب نیست.

رمضان بهرامی، افزود: با توجه به گذشت دو ماه از سال جدید هنوز تعرفه درستی برای عوارض صادرات کالاها مشخص نشده و این موضوع بازرگانان را بلاتکلیف کرده است.

به گفته رئیس خانه صنعت و معدن گلستان، اوضاع صنعت روز به روز بدتر می‌شود تا جایی که حال صنعت این روزها در حوزه زیرساخت، گردش مالی و تولید خوب نیست.

وی با بیان این نکته که مشکل حوزه صنعت خارج از اراده مسئولان استانی است، افزود: سیاستی که این روزها مسئولان ملی در حوزه تولید پیش گرفتند با آنچه مقام معظم رهبری به آن تاکید دارند، همخوانی ندارد.

بهرامی ادامه داد: به نظر می‌رسد مدیران گلستانی باید از دایره استان خارج شوند و مطالبات و نیازهای صنعت استان را در حوزه کشوری مطرح کنند شاید در این صورت شاهد اتفاقات خوبی در آینده باشیم.

ضرورت همکاری بانک ها
عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان گلستان هم در این نشست افزایش قیمت مواد اولیه و نوسانات بازار را یک مشکل جدی در حوزه ساخت و ساز دانست و گفت: در این مقطعی که بازار با رکود مواجه شده، بانک‌ها می‌توانند در ارائه تسهیلات همکاری کنند.

امین زینعلی ادامه داد: عوارض ساخت و ساز از دیگر مشکلات جدی سازندگان است بر این اساس نمایندگان مجلس می‌توانند در این حوزه ورود کنند.

مدیرعامل شرکت اریکو هم در این جلسه مشکلات حوزه صنعت را قدیمی دانست و گفت: متاسفانه این مشکلات در حال حاضر شدت یافته است.

عملکرد دستگاه‌ها جزیره‌ای است
امیرحسین ساداتی با بیان اینکه نگرش سیستمی در استان وجود ندارد و دستگاه‌ها به صورت جزیره‌ای عمل می‌کنند، افزود: اگر قرار است در هر حوزه‌ای گلستان عقب باشد همان بهتر که دوباره با استان مازندران یکی شود.

وی افزایش دستمزد و تامین اجتماعی را از جمله مشکلات صنایع استان برشمرد و گفت: مبلغی که صنایع تولیدی استان به تامین اجتماعی پرداخت می‌کنند بیش از آن چیزی است که به دارایی می‌پردازند.

این فعال اقتصادی افزایش ۵۷ درصدی دستمزد کارگران را منجر به تعارض بین کارگر و کارفرما دانست و افزود: امسال حداقل حقوق کارگر هم مشمول مالیات شده است.

وی از قطعی برق صنایع استان در فصل گرما انتقاد کرد و ادامه داد: با وجودی که راضی شدیم تا هنگام پیک مصرف مشترکان خانگی حجم تولید را کاهش دهیم اما باز هم برق صنایع را قطع می‌کنند.

مدیرعامل شرکت اریکو ضمن اعلام این مطلب که هزینه تولید در کشور به شدت افزایش یافته، افزود: با توجه به افزایش هزینه مواد اولیه، دستمزد کارگر، حذف معافیت‌های مالیاتی و سایر هزینه‌های انرژی تولید در کشور دیگر صرفه اقتصادی ندارد.

کد خبر: ۱۵۴٬۷۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha