۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷
گسترش گردشگری سلامت و دیپلماسی دارویی ایران و سوریه
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد

گسترش گردشگری سلامت و دیپلماسی دارویی ایران و سوریه

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر ضرورت تحکیم روابط ایران و سوریه در زمینه پزشکی و پژوهشی، از گسترش همکاری پزشکی دو کشور استقبال کرد.

به گزارش بازار، بهرام عین اللهی در دیدار حسین عرنوس نخست وزیر کشور سوریه با اشاره به برگزاری نشست با وزرای بهداشت و علوم سوریه و امضای تفاهمنامه در زمینه‌های مختلف، تبادل خدمات درمانی و پذیرش داروها و تجهیزات پزشکی دوکشور را خواستار شد.

وزیر بهداشت کشورمان با اشاره به فراهم آوردن زمینه تحصیل دانشجویان ایران و سوریه در کشورهای متقابل، حذف موانع بوروکراتیک برای فعالیت پزشکان و تبادل داروها را ضروری خواند.

بهرام عین اللهی همچنین در این دیدار گسترش همکاری‌های دارویی را برای هر دو کشور مفید توصیف کرد و گفت: ۹۷ درصدر داروهای ایران در داخل کشورتولید می‌شود و ایران در این زمینه آمادگی هرگونه همکاری را دارد.

وزیر بهداشت کشورمان در بخش دیگری از سخنانش در زمینه گردشگری سلامت، برای تبادل استاد و دانشجو و برگزاری کنگره مشترک علوم پزشکی ایران و سوریه اعلام آمادگی کرد.

بهرام عین اللهی همچنین با بیان این که استکبار جهانی در شیوع بیماری کووید ۱۹ نشان داد خوی انسانی ندارد، افزود: با ادامه تحریم‌های ناجوانمردانه، دشواری بیماری کووید ۱۹ نیز فزونی یافت، اما با افزایش فشار تحریم ها، تلاش ایران و کادر بهداشت و درمان برای حل مشکل شیوع کووید ۱۹ به ثمر نشست.

حسین عرنوس نخست وزیر سوریه نیز در این دیدار سفر وزیر بهداشت کشورمان را در راستای گسترش سلامت و مکمل ابعاد اقتصادی دانست و گفت: باید تبادل تحقیقات پزشکی میان دو کشور بیشتر شود، به خصوص که اکنون مجال گسترده‌ای برای همکاری‌ها وجود دارد.

نخست وزیر سوریه با تاکید بر ضرورت ادامه توسعه کارخانجات تولید دارو و آزمایشگاه‌های تحقیقات علمی هر دو کشور، تصریح کرد: از هرگونه توافق بین دو کشور در راستای ارتقای سلامت، حمایت می‌کنیم.

حسین عرنوس خاطر نشان کرد: بوروکراسی دارویی و موانع برداشته خواهد شد و برگزاری کنفرانس پزشکی سالیانه دوکشور نیز مطلوب است.

کد خبر: ۱۵۴٬۷۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha