۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۳
محکوم شدن گوگل در استرالیا به پرداخت غرامت

محکوم شدن گوگل در استرالیا به پرداخت غرامت

دادگاهی فدرال استرالیا شرکت گوگل را به علت پخش ویدئوهایی توهین آمیز به پرداخت ۴۶۶ هزار یورو غرامت محکوم کرد.

به گزارش بازار، دادگاه فدرال استرالیا روز دوشنبه از شرکت گوگل خواست به یک سیاستمدار استرالیایی که در ویدیوهای یک طنزپرداز در یوتیوب به وی توهین شده بود، ۴۶۶ هزار یورو غرامت بپردازد.

جوردن شنکس، طنزپرداز استرالیایی با اسم مستعار فرندلی جوردیز در سال ۲۰۲۰ ویدئوهایی در یوتیوب منتشر و در آن‌ها جان باریلارو معاون نخست وزیر ایالت نیوساوت ولز استرالیا را به تمسخر گرفت. وی در آن ویدیوها با تقلید لهجه ایتالیایی باریلارو، او را به فساد مالی متهم کرد.

پس از بررسی پرونده این سیاستمدار سابق در دادگاه، طنزپرداز استرالیایی از وی عذرخواهی کرد و پذیرفت ویدیوهایی که بیشتر از یک میلیون بار در یوتیوب دیده شده بودند را پاک کند.

اما قاضی این پرونده حکم داد شرکت گوگل، مالک یوتیوب، مسئول پیش داوری‌ها علیه این سیاستمدار کهنه کار استرالیایی از دسامبر ۲۰۲۰ است. وکلای وی در این تاریخ در نامه ای، از گوگل خواستند ویدیوهای توهین آمیز را از یوتیوب حذف کند. هیأت قضات دادگاه از گوگل خواست به باریلارو غرامت پرداخت کند.

بر اساس حکم دادگاه، ویدئوهای منتشر شده سبب شدند باریلارو زودتر از زمان مقرر، مناصب سیاسی خود را ترک کند (او اکتبر ۲۰۲۰ از پارلمان هم استعفا کرد) و این مسائل به او به شدت آسیب روحی وارد کرده است.

کد خبر: ۱۵۴٬۶۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha