۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۲
نگاه عادلانه در افزایش حقوق حداقلی بگیران تامین اجتماعی
نماینده مردم شهرکرد در مجلس مطرح کرد

نگاه عادلانه در افزایش حقوق حداقلی بگیران تامین اجتماعی

نماینده مردم شهرکرد در مجلس ضمن تقدیر از وزیرکار جهت پیگیری‌های صورت گرفته در جهت تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در هیأت دولت، تأکید کرد: گام مهمی برای کاهش فاصله طبقاتی برداشته شد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، احمد راستینه هفشجانی با اشاره به مصوبه هیأت دولت در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی، اظهار کرد: خوشبختانه مصوبه شورای عالی کار درباره حداقل بگیران بازنشسته تامین اجتماعی، در هیأت دولت با نگاه افزایش عادلانه مستمری برای سایر سطوح به تصویب رسید.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حداقل حقوق و مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی برای حداقل بگیران به عدد ۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان رسید، افزود: گامی بلند برای همسان سازی حقوق حداقلی بگیران با حداقل حقوق و دستمزد کارگران بر اساس مواد قانون ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی است.

راستینه یادآور شد: این مصوبه دولت، گام بسیار بلندی بود که با پیگیری های وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی برداشته شد و به نوبه خودم از آقای عبدالملکی به خاطر پیگیری های فشرده برای تصویب این مصوبه شورای عالی کار تشکر می‌کنیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: همچنین بر اساس مصوبه دولت، حداقل افزایش حقوق حداقل بگیرانی که زیر ۱۰ میلیون تومان دریافت می‌کند و بالاتر از حداقل حقوق هستند، علاوه بر ۱۰ درصد، ۶۵۰ هزار تومان میشه و بالای ۱۰ میلیون تومن ۱۰ درصد افزایش حقوق خواهند داشت.

وی تصریح کرد: این گام، برای کاهش فاصله طبقاتی اقدام مثبت و مهم بود امیدوارم در سال های آتی با حرکت به سمت متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با معادل آن‌ها در حوزه کار بتوانیم این گام موفقیت را که امسال آغاز شد در سال‌های آینده نیز ادامه دهیم و با کاهش فاصله طبقاتی رضایتمندی و عدالت بیشتری را در جامعه شکل بگیرد.

کد خبر: ۱۵۴٬۵۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha