۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴
شروع خاموشی‌ها در صنعت سیمان| سیمان گران می‌شود
دبیر انجمن سیمان خبر داد

شروع خاموشی‌ها در صنعت سیمان| سیمان گران می‌شود

خاموشی‌ها در صنعت سیمان شروع شد. دبیر انجمن صنعت سیمان با تائید این خبر گفت: وزارت نیرو برای هر منطقه جدول زمان‌بندی خاموشی‌ها را اطلاع‌رسانی کرده است و احتمالا دوباره قیمت سیمان افزایش پیدا کند.

به گزارش بازار، خاموشی‌ها دوباره در فصل تابستان شروع شد. باز هم مانند تجربه سال‌های گذشته دولت قرار است برق واحدهای تولیدی و شهرک‌های صنعتی را خاموش و محدود کند. از جمله برق صنعت سیمان.

بررسی‌ها نشان می‌دهد سال گذشته به دلیل قطع برق کارخانه‌ها قیمت سیمان رشد قابل توجهی داشت امسال هم گویا قرار است این وضعیت دوباره برای این صنعت تکرار شود.

در همین مورد دبیر انجمن صنعت سیمان به بازار گفت: وزارت نیرو جدولی را برای خاموشی صنایع هر منطقه اعلام کرده است که طبق این دستور العمل میزان مصرف برق در کارخانه‌های سیمانی کاهش پیدا می‌کند. همین مساله باعث بحران جدید در بازار سیمان می‌شود.

عبدالرضا شیخان توضح داد: سال گذشته به دلیل قطع برق قیمت سیمان به کیسه‌ای ۱۰۰ هزار تومان رسید امسال هم ممکن است به دلیل قطع برق بازار تحت تاثیر قرار بگیرد و قیمت سیمان افزایش پیدا کند. این در حالی است که امسال هزینه تمام شده صنعت سیمان ۷۰ تا ۸۰ درصد افزایش پیدا کرده و بنابراین قیمت‌ سیمان رشد داشته است.

او با اشاره به قیمت هر کیسه سیمان بیان کرد: امسال هزینه پیمان کاری، نرخ دستمزد کارگران و تعمیر قطعات کارخانه‌ها افزایش قابل توجهی دارد. از این رو با رشد هزینه تولید سیمان هم نسبت به سال گذشته گران شد.

شیخان گفت: اکنون قیمت هر کیسه سیمان در بورس کالا با قیمت ۲۸ تا ۳۰ هزار تومان بدون احتساب هزینه حمل و نقل فروخته می‌شود که این قیمت نسبت به سال گذشته اندکی رشد داشته است.

براساس این گزارش دولت دوباره در فراخوانی به واحدهای تولیدی از قطع برق واحدهای تولیدی خبر داده است. فروشندگان سیمان می‌گویند قطع برق صنایع بازار را ملتهب می‌کند و باید منتظر افزایش قیمت و کمبود کالاها در بازار باشیم.

کد خبر: ۱۵۴٬۵۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha