۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷
اجرای طرح توسعه باغات پسته در ایلام| درآمد کشاورزان افزایش پیدا می کند
در گفتگو با بازار مطرح شد

اجرای طرح توسعه باغات پسته در ایلام| درآمد کشاورزان افزایش پیدا می کند

ایلام- عموزاده، رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام با اشاره به اجرای طرح توسعه باغات پسته در ایلام، گفت: تغییر الگوی کشت به سمت پسته باعث افزایش درآمد کشاورزان استان می شود.

آذرنوش عموزاده در گفت و گو با بازار اظهار داشت: توسعه باغات پسته در مناطق مختلف استان ایلام به دلیل مسئله کم آبی و افزایش دآمد کشاورزان در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: تغییر الگوی کشت از محصولات باغی و زراعی پرآب به محصولات کم آبی همچون پسته موجب کاهش ۴۰ درصدی در مصرف منابع آبی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان بدره در جنوب استان ایلام از جمله مناطق توسعه پسته در استان است، گفت: پیوند ارقام مرغوب پسته در باغات پسته شهرستان بدره آغاز شده که این مهم محصول دهی باغات پسته را اصلاح می کنند تا باردهی درختان افزایش یابد.

عموزاده افزود: شهرستان بدره یکی از مناطق مستعد و حاصلخیز برای کشت درختان پسته است که کشاورزان با تغییر الگوی کشت این محصول را جایگزین دیگر محصولات می کنند، در حال حاضر سطح زیرکشت باغات پسته در این شهرستان ۱۷ هکتار است.

رئیس جهاد کشاورزی ایلام ادامه داد: یک هکتار از باغات پسته شهرستان بدره بارور است و بقیه آن درختانی هستند که تازه کاشت شده و نیاز پیوندزنی برای اصلاح محصول دارند، فصل پیوند پسته در خردادماه است.

وی بیان داشت: بهترین ارقام پسته برای پیوندزنی از ارقام پسته رفسنجان مانند کله قوچی، احمدآبادی و اکبری است، در منطقه بدره چون هوای آن نسبتا گرم است معمولا رقم احمدآقایی کشت می شود.

وی گفت: هر چند ایجاد باغ پسته در ابتدای کار نیاز به سرمایه گذاری طولانی مدت بدون دریافت سودهی دارد ،اما سوددهی مناسب این محصول در بلند مدت از ویژگی هایی است که باغداران را ترغیب به توسعه باغات پسته کرده است.

کد خبر: ۱۵۴٬۵۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha