۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۵
مشارکت بیشتر سازندگان در مسکن مهر| قیمت گذاری طرح جهش تولید برای بخش خصوصی جذاب نیست
در گفتگو با بازار بیان شد؛

مشارکت بیشتر سازندگان در مسکن مهر| قیمت گذاری طرح جهش تولید برای بخش خصوصی جذاب نیست

گرگان- زینعلی، عضو هیئت مدیره انجمن انبوه سازان گلستان گفت: تاکنون استقبالی توسط بخش خصوصی از طرح جهش تولید مسکن نشده در حالی که در مسکن مهر سرعت اجرا و استقبال بسیار بالا بود.

امین زینعلی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: دولت با ارائه وام طرح جهش تولید مسکن به طرح ها و ساخت و سازهای بخش خصوصی، زیرکی خاصی برای وعده خود در مسکن ملی به خرج داده است.

عضو هیئت مدیره انجمن انبوه سازان گلستان افزود: در این شکل، سازنده می تواند از تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی طرح جهش تولید مسکن استفاده کرده و با این طریق هم از بخش خصوصی حمایت شده و هم می‌توان آن را به‌عنوان آمار طرح جهش تولید مسکن محسوب کرد.

وی بیان کرد: در استان ما تاکنون هیچ پروژه ای به عنوان طرح ملی مسکن توسط بخش خصوصی انجام نشده و ارگان های مربوطه هیچ زمینی بابت این طرح در اختیار بخش خصوصی قرار نداده اند اما دولت تلاش می کند این عقب افتادگی ها را تحت عنوان وام های ثبت نامی طرح ملی مسکن برطرف کنند که با این روش به سازنده هم کمک شده است.

خزانه دار انجمن انبوه سازان گلستان گفت: این وام برای سازنده مناسب بوده زیرا خرید اوراق ندارد و گردش حساب بالایی را هم نباید ایجاد کند.

طبق گفته زینعلی دستورالعمل پرداخت تسهیلات از اواخر سال گذشته ابلاغ شده و پرداخت آن در سال جاری آغاز شده است.

عضو هیئت مدیره انجمن انبوه سازان گلستان اضافه کرد: با توجه به قیمت گذاری دولت، ورود بخش خصوصی در این طرح مقرون به صرفه نیست و اجرای آن توسط برخی از دستگاه‌ها مانند ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، بنیاد مسکن و غیره، با توجه به تجهیزات و امکاناتی که دارند، مناسب تر است تا با این شرایط قیمت تمام شده را کاهش دهند.

وی متذکر شد: بر اساس برآورد ۱۴۰۱ برای هر مترمربع حدود ۹ الی ۱۰ میلیون تومان هزینه لازم بوده که مبلغ پیشنهادی دولت پایین تر از این رقم است.

زینعلی گفت: حدود سه ماه از سال می گذرد و هیچ استقبالی توسط بخش خصوصی از طرح جهش تولید مسکن نشده در حالی که در مسکن مهر سرعت اجرا و استقبال بسیار بالا بود و همه آماده رقابت بودند.

کد خبر: ۱۵۴٬۴۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha